شناسهٔ خبر: 132451 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست با خبرنگاران مطرح شد:

انجام ۱۷۰ کیلومتر نگهداری و روشنایی در محورهای مواصلاتی لرستان

نشست با خبرنگاران مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان گفت: طی سال گذشته در راستای ایمنی کاربران جاده ای ۱۷۰ کیلومتر نگهداری و روشنایی در محورهای مواصلاتی استان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان،  صبح امروز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه،  درادامه برگزاری برنامه سه‌شنبه های خبری که با همکاری استانداری لرستان و دستگاههای اجرایی استان انجام می شود،  نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان با اصحاب رسانه  در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد.

در این نشست  مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان اظهارداشت: برگزاری برنامه سه شنبه های خبری توسط استانداری ایده بسیار خوبی است که می تواند در راستای رفع مشکلات و توسعه استان موثر باشد.

وی به عملکرد حوزه معاونت راهداری اشاره کرد و افزود:خوشبختانه در سال گذشته با رایزنی های صورت گرفته و استفاده از ظرفیت نمایندگان استان، ۴۰۰ میلیارد تومان مصوبه ملی داشتیم که با این رقم ۶۶۸ میلیارد تومان قرارداد منعقد و نتیجه آن نتیجه امنجر به انجام ۸۶ کیلومتر روکش آسفالت  ۹۳ کیلومتر آسفات حفاظتی در راه‌های اصلی و ۲۵ کیلومتر لکه‌گیری در تمام شهرستان‌های استان انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان  تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲۱۷ کیلومتر از جاده‌های استان خط‌ کشی شدند و ۱۷۰ کیلومتر نگهداری و روشنایی در جاده‌ها را داشتیم و ۱۵ کیلومتر نیوجرسی را در محورها نصب شد.

 شیروانی بیان کرد: با سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهور اعتبار لازم برای رفع پنج نقطه پرخطر در جاده های استان تخصیص یافت که این اقدام انجام شد و هم اکنون نیز پیگیری برای حذف ۲۹ نقطه در دست اقدام است که زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد ۷۰ درصد و زیرگذر رازان ۹۵ درصد پیشرفت دارند و تلاش می شود تا پایان تیرماه امسال بهره برداری شوند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان  عنوان کرد : ۳۳۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور و هیات دولت برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی استان مصوب شد که تکمیل، بهسازی و راهشکافی ۲۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

 شیروانی  اضافه کرد: با تخصیص این رقم ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت شد که لرستان به عنوان پایلوت این اقدامات معرفی گردید.

وی به عملکرد حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت:در سال گذشته تعداد ۳۸۹ هزار و ۸۱۳ فقره بارنامه جهت حمل کالاهای استان صادر گردیده است و  مقدار ۵ میلیون و  ۶۲۵ هزار و ۹۵ تن کالا  جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان با بیان این که در حال حاضر ۹۷ شرکت حمل و نقل کالا، ۳ دستگاه پایانه عمومی بار، ۳ سالن اعلام بار، جهت حمل محمولات استان آماده فعالیت هستند، افزود: در سال  گذشته بیش از هزارو ۸۰۷ اکیپ گشت کنترل دروازه ای جهت جلوگیری از فرار بار به محورهای استان اعزام شده اند.

مهندس شیروانی بیان کرد : چهار هزار میلیارد تومان برای ایمن سازی جاده سیل زده پلدختر - خرم آباد و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل دیواره های ساحلی نیاز است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان  اضافه کرد: پس از سیل، ۲۸۰ میلیارد تومان معادل کمتر از سه درصد برای جاده پلدختر تخصیص یافت که با توجه به مدت زمان کم برای جذب ، تنها تعدادی پل موقت خریداری و نصب شد که هنوز هم پایانکار آنها صادر نشده است.

 شیروانی  با بیان اینکه ۴۴ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین توسط سیستم حمل و نقل جاده‌ای استان در قالب یک هزار و ۵۰۰ سرویس جابجا شده است، اضافه کرد: استان لرستان در حوزه حمل و نقل زائران اربعین، در کنار استان‌های تهران، ایلام، اصفهان و خراسان‌جنوبی به‌عنوان یکی از استان‌های برتر انتخاب شده است.

در ادامه نشست خبرنگاران سوالات خود در حوزه های مختلف را مطرح  نمودند و در پایان مدیرکل و اعضای شورای معاونین به این سوالات پاسخ دادند.