شناسهٔ خبر: 132461 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پس از ۶ سال انتظار؛

عملیات نوسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه آغاز شد

فرودگاه کرمانشاه عملیات اجرایی بازسازی و بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی با پیش‌بینی اعتبار ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان با حضور استاندار کرمانشاه و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ عملیات اجرایی بازسازی و بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی با پیش بینی اعتبار ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان با حضور استاندار کرمانشاه و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آغاز شد 

این باند قرار است ظرف مدت یک سال احیا و برای نشست و برخاست تمام انواع هواپیماهای پهن‌پیکر مناسب‌سازی شود.

 محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در آیین آغاز عملیات اجرایی نوسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه با بیان اینکه فرودگاه شهید اشرفی یکی از زیرساخت‌های مهم و ویژه استان است، گفت: متاسفانه به دلایل عدم پیگیری و کم‌کاری‌های صورت گرفته در چند سال اخیر پیرامون بهسازی و نوسازی باند اصلی فرودگاه، این باند غیرقابل استفاده شده و نیازمند یک نوسازی اساسی است.

وی نوسازی باند اصلی فرودگاه را مطالبه بسیار جدی مردم دانست و گفت: با پیگیری های جدی و مداومی صورت گرفت خوشبختانه عملیات اجرایی نوسازی باند اصلی فرودگاه آغاز شد و طبق برنامه تا قبل از آبان ماه به پایان می‌رسد.

وی افزود: در این‌ مدت پروازهای کرمانشاه از طریق باند دوم فرودگاه در فاصله زمانی از صبح تا غروب انجام می‌شود.

وی از افزایش تعداد پروازهای‌ داخلی فرودگاه کرمانشاه خبر داد و گفت: علاوه بر افزاش پروازهای داخلی در تلاش هستیم پروازهای کرمانشاه به سلیمانیه، بغداد و نجف راه اندازی شود و از این طریق امکان برای مسافران عراقی و هم حوزه تجارت فراهم می‌شود.

صحرایی  در ادامه گفت: برای کمک به سرعت بیشتر پروژه، با هماهنگی های صورت گرفته کارگاه آسفالت را در فضای فرودگاه ایجاد خواهیم کرد تا دسترسی آسان‌تری ایجاد شود.

تأمین کامل نقدینگی اعتبار پروژه فرودگاه کرمانشاه

حمیدرضا سیدی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز  با اشاره به انعقاد قرارداد پروژه توسعه فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۹۶، ضمن عذرخواهی از مردم استان کرمانشاه به دلیل ناهماهنگی و بی تدبیری‌های صورت گرفته در گذشته که منجر به توقف این پروژه شد، گفت: اعتبار اولیه پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان و اعتبار نهایی با سیستم روشنایی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان است و نقدینگی کامل برای جلوگیری از مشکلات، فراهم شده تا پروژه در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

سیدی گفت: توان فنی پیمانکار برای تسریع در اجرای پروژه مهم است و همچنین پیش بینی شده قیر پلیمری لازم خریداری و انبار شود تا در مراحل نهایی مشکلی وجود نداشته باشد.

وی بر انجام شبانه روزی کار برای احیای این باند تاکید کرد و گفت: باند فعلی به صورت کامل تخریب شده و به همین دلیل امسال حجاج استان از سایر فرودگاه‌ها به سرزمین وحی منتقل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: علاوه بر نوسازی باند فرودگاه، نوسازی تجهیزات ناوبری و هوانوردی و ساختمان‌ها نیز انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ عملیات نوسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه قرار بود در سال ۹۶ انجام شود ولی پس از ۶ سال انتظار، امسال اجرایی شد.

یادآور می شود؛ فرودگاه کرمانشاه که در شمال شهر کرمانشاه واقع شده مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فرودگاه در منطقه غرب ایران است و با دارا بودن دو ترمینال مسافربری پذیرای پروازهای داخلی و خارجی است.