شناسهٔ خبر: 132479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی مطرح کرد؛

پیش بینی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای آزادراه ارومیه – تبریز / ساماندهی میدان امام ارومیه در کانون توجه راه و شهرسازی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به روند فعالیت در آزادراه ارومیه – تبریز، گفت: این طرح به پیمانکار جدید سپرده شده است و بر اساس پیش بینی اولیه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای قطعات سه، پنج و ۶ این پروژه هزینه می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه لو در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی آذربایجان غربی، اظهار داشت: ۲ تونل در طرح آزادراه ارومیه_تبریز احداث می شود که ۱۷ کیلومتر از مسیر ارومیه - تبریز را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۲۳کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: برنامه ریزی شده طی امسال حدود ۲۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان غربی به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: در مجموع طی یک سال گذشته  در راستای توسعه ایمنی راه‌های ارتباطی این استان، قرارداد ۴۵ هزار میلیارد ریالی ساخت و توسعه راه‌های ارتباطی در آذربایجان‌غربی منعقد شده است.

حمزه لو ادامه داد: ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، کاهش تصادفات جاده‌ای و تسهیل رفت و آمد از مهمترین مزیت‌های توسعه محورهای مواصلاتی است و همچنین زمینه توسعه استان را بیش از پیش فراهم کند.

وی با اشاره به لزوم بهره مندی از ظرفیت ریلی استان، بیان کرد: استفاده از ظرفیت باری راه آهن فرصت مناسبی است تا حجم حمل و نقل بار را در جاده‌ها کاهش داد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: در همین راستا در حال حاضر ایستگاه ارومیه و نقده برای حمل باری آماده است و می توان از این ظرفیت باری استفاده کرد.

حمزه لو در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی هم، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۳۴ هزار و ۴۴۳ نفر واجد شرایط بهره مندی از این طرح را دارد.

وی گفت: برای کل واجدان شرایط افتتاح حساب انجام شده و از این تعداد هشت هزار و ۲۳۵ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد: اراضی مورد نیاز برای ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی فراهم شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

حمزه لو در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی میدان امام ارومیه، افزود: این اداره کل برای اجرای طرح میدان امام خمینی (ره) ارومیه اهتمام ویژه دارد و باید هم‌اندیشی و تعامل دستگاه‌ها برای سرعت‌دهی در روند اجرای طرح انجام گیرد.

وی افزود: احیا و نوسازی بافت‌ میانی شهر ارومیه، حفظ هویت و ارزش‌های فرهنگی از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح میدان امام خمینی (ره) به شمار می‌رود.