شناسهٔ خبر: 132492 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در دومین نشست کارگروه آموزش و فرهنگ‌سازی سازی ایمنی مصوب شد؛

پخش محتوای استاندارد مناسب دانش آموزان از شبکه شاد/تشکیل ستاد ایمنی راه‌ها

رضا نفیسی دومین نشست کارگروه آموزش و فرهنگ‌سازی ایمنی کمیسیون ایمنی راه‌های وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر تشکیل ستاد ایمنی راه‌ها و پخش محتوای استاندارد مناسب دانش آموزان در شبکه شاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دومین نشست کارگروه آموزش و فرهنگ‌سازی‌ ایمنی کمیسیون ایمنی راه‌ها روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه با مشارکت اکثریت اعضاء و حضور مجازی ادارات کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد.

 در این جلسه مصوب شد برنامه‌ها و دستورکارهای پیشنهادی سازمان راهداری برای اجرا در سطح استان‌ها و ستاد ابلاغ شود.

همچنین انتخاب شعار حمل و نقل ایمن و درج آن در بنرها و ... از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در ادامه این جلسه بر انجام تبلیغات رسانه‌ای به ویژه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی تاکید شد.

استفاده از پتانسیل شبکه خانگی برای نمایش پیام‌های روز ایمنی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین مقرر شد پیگیری‌ها برای برگزاری نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در روز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط دبیرخانه انجام شود.

در این جلسه بر هماهنگی با وزارت کشور برای استفاده از پتانسیل فضاهای شهری در پوشش خبری و نمایش پوسترها و ... روز ملی ایمنی تاکید شد.

در ادامه اقدامات رسانه‌ای، هماهنگی حضور در نشست ویدیو کنفرانس با مدیران کل صدا و سیمای استان‌ها با حضور نمایندگان کمیسیون در ستاد و استان، هماهنگی برای پخش برنامه تقدیر پلیس راهور از رانندگان قانونمند از یکی از شبکه‌های صدا و سیما و ارسال پوستر به روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی جهت چاپ و اطلاع رسانی در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد.

مقرر شد محتوای استاندارد مناسب دانش آموز توسط پلیس راهور به نماینده وزارت آموزش و پرورش جهت پخش در شبکه شاد ارسال شود.

پیشنهاد تشکیل ستاد ایمنی راهها و اعلام آمادگی چند استان برای تشکیل ستاد در آن استان از دیگر موضوعاتی مطرح شده در این جلسه بود.