شناسهٔ خبر: 132493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

کاهش انواع تصادفات جاده ای در آذربایجان غربی

پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: کلیه تصادفات منجر به فوت، جرح و خسارت در استان آذربایجان غربی طی طرح نوروزی ۱۴۰۲ کاهش محسوس داشته است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سومین جلسه کمسیون ایمنی استان از موفقیت ارگان های خدمات رسان در طرح نوروزی تقدیر کرد و گفت: کلیه پارامتر های تصادفات در استان به برکت ماه مبارک رمضان و تلاش های خستگی ناپذیر ارگان های ذیربط به صورت محسوسی کاهش یافت.

آرامون افزود: در حوزه ایمنی جان هم وطنان عزیز برای ما مهم است و خوشبختانه با تلاش های انجام گرفته در نقاط حادثه خیز استان که قبل از آغاز سفر های نوروزی اصلاح و یا آشکار سازی شدند، مورد فوتی گزارش نشد و برنامه راه سال ۱۴۰۲ با توجه به مشخصات مکانی و فراوانی تصادفات در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است و اقدامات لازم برای ایمن سازی در این نقاط انجام خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی در سال گذشته رتبه برتر کشور را از لحاظ آسفالت راه های روستائی کسب کرده و باید توجه بیشتری نسبت به این محور ها داشته باشیم تا در کنار بالا بردن سطح دسترسی خانوار روستائی به آسفالت، بتوانیم میزان ایمنی راه ها را نیز بالا ببریم.

آرامون یادآور شد: با توجه به آمار به دست آمده از طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ مسیر های پر تردد استان اولویت بندی شده و برای افزایش ایمنی در این مسیر ها برنامه ریزی های لازم به عمل آمده است و پس از پایان طرح نوروزی نیز استمرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان گفت: راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کلیه وظایف محول شده را به بهترین نحو انجام داده و در راستای رسیدگی به مطالبات مردمی کلیه سرعت کاه های سطح استان مطالعه و برای اصلاح آنها اقدام خواهد شد.