شناسهٔ خبر: 132503 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل‌ جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

گفتگوی ایران و سوریه برای کاهش تعرفه ترانزیت و توسعه کریدورهای حمل و نقل/امضای یادداشت تفاهم سه‌جانبه در مسکو برای افزایش ترانزیت در کریدور شمال-جنوب

رفع نقاط حادثه‌خیز گفتگوی ایران و سوریه برای کاهش تعرفه ترانزیت و توسعه کریدورهای حمل و نقل و گردشگری، امضای یادداشت تفاهم سه جانبه در مسکو برای افزایش ترانزیت در کریدور شمال-جنوب، برنامه رفع خطر در جاده‌ها برای ۴۰۰ نقطه پرخطر بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

امضای یادداشت تفاهم سه جانبه در مسکو برای افزایش ترانزیت در کریدور شمال-جنوب

یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع (CIS) برای افزایش تجارت، ترانزیت و انبار کالا در مسیر کریدورهای بین المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب در مسکو به امضا رسید.

عزم ایران برای بهره برداری از ظرفیت کریدور شمال – جنوب

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عزم ایران برای بهره برداری از ظرفیت کریدور شمال – جنوب گفت: با توجه به سازوکار فعالیت این صندوق، زمینه مشارکت بین المللی و بخش خصوصی داخلی در توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشورمان از جمله توسعه کریدور شمال - جنوب وجود دارد.

گفت‌وگوی ایران و سوریه برای گسترش روابط دو کشور

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تحکیم و تقویت روابط اقتصادی ایران و سوریه از گفت‌وگوی مقامات دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های دریایی، ریلی، تسهیل در تبادلات بانکی و کاهش تعرفه تجارت آزاد خبر داد.

گفتگوی ایران و  سوریه برای کاهش تعرفه ترانزیت و توسعه کریدورهای حمل و نقل و گردشگری

وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با وزرا و فعالان اقتصادی کشور سوریه از افزایش تعاملات دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله فعالسازی مناطق آزاد و کاهش تعرفه ترانزیت، اولویت بخشی به حوزه گردشگری و توسعه کریدورهای حمل و نقل خبر داد.

کاهش تعرفه تجارت آزاد

وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه در راس هیاتی بلندپایه به منظور گسترش روابط اقتصادی دو کشور و تسهیل در تبادلات بانکی و تجاری وارد دمشق پایتخت کشور سوریه شد.

طرح جامع حمل و نقل کشور تعیین کننده محورهای توسعه آتی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی طرح جامع حمل و نقل کشور را تعیین کننده محورهای توسعه آتی دانست و گفت: این طرح با هدف ایجاد سندی که بتواند طرح‌های جدید توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل را ارزابی کند در سه فاز در دستور کار قرار گرفته است.

۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های کشور رفع خطر می‌شود

معاون سازمان راهداری برنامه سازمان را در سال جاری رفع ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور عنوان کرد و گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی ۸۷۸ نقطه حادثه خیز در کشور تا پایان دولت سیزدهم رفع خطر خواهد شد.

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به تجهیزات روز دنیا مجهز می‌شود

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک گفت: با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی همزمان با رشد و توسعه علمی، فناورانه و مردم پایه، امسال شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به تجهیزات مدرن و روز دنیا مجهز خواهد شد.

ارزیابی نهایی خسارت‌ سیلاب فروردین ماه به راه‌ها در هفته‌های آتی

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اعلام برآورد خسارت‌ بارندگی‌های فروردین ماه امسال به راه‌های کشور در هفته های آتی خبر داد.

رسیدگی به۳۴۷۸ پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل جاده‌ای در سال گذشته

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون به ۳۴۷۸ پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل جاده ای رسیدگی شده است که نسبت به دو سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می دهد .

جابه جایی ۵۱۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان عمومی جاده ای در سال ۱۴۰۱

مدیرکل دفترحمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از رشد ۱.۸ درصدی میزان بارجا به جا شده توسط ناوگان عمومی جاده ای در سال ۱۴۰۱ خبر داد و این رقم را معادل ۵۱۰ میلیون تن برشمرد.