شناسهٔ خبر: 132506 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

اطلاع رسانی مستمر قانون پیش فروش ساختمان در راستای آگاهی شهروندان

محمدیان روشن رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران از پخش موشن گرافی قانون پیش فروش ساختمان طی روز جاری از سیمای ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، آتینا محمدیان روشن رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال ۱۳۸۹ از جمله قوانینی است که به جهت عدم اطلاع شهروندان مغفول مانده است.

محمدیان روشن با تاکید براینکه جمع کثیری از شهروندان گرفتار موضوعات جعل و کلاهبرداری در خرید واحدهای پیش فروش می شوند، گفت: باتوجه به سیاستگذاریهای اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص اطلاع رسانی شهروندان از قوانین مسکن و ساختمان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به ساخت دو محتوای تلویزیونی (موشن گرافی) با سر فصل آشنایی با قانون پیش فروش ساختمان اقدام شد. 

وی افزود: طی روز جاری موشن گرافی پیش فروش شماره اول ساعت های ۹ صبح و ۱۵ و ۱۸:۵۶ عصر از شبکه یکم سیما پخش خواهد شد.

محمدیان روشن تصریح کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته با اداره کل طرح برنامه و بودجه صدا و سیما پخش مجدد این موشن گرافی طی هفته جاری از شبکه ۵ سیما نیز انجام خواهد شد.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی تهران در پایان گفت : مهمترین موضوع درخصوص پیش فروش ساختمان , ثبت معامله دردفاتر اسناد رسمی و اخذ کد رهگیری است و دفاتر معاملات ملکی مجاز به قرارداد پیش فروش ساختمان نیستند که شهروندان باید به این موضوع به صورت ویژه توجه کرده ودر انجام معاملات به دور از هیجان زدگی و عجله , دقت بیشتری داشته باشند.