شناسهٔ خبر: 132507 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی:

پیگیر روند احداث کنار گذر جنوبی و آسفالت خیابان امام خمینی، ایلخچی هستیم

جلسه در شهرستان ایلخچی با حضور بخشدار بخش، شهردار و اعضای شورای شهر و فرهنگی نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی کارشناسان شهرداری و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و مدیر کل راه و شهرسازی استان و معاونین شهرسازی نشستی در شهرداری و در مسجد حضرت ولیعصر (عج) ایلخچی برگزار گردید.

به گزارش  پایگاه وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)، در این جلسه بعد از توضیحات فرهنگی نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبات و در خواست‌های اهالی شهر و بخش ایلخچی از مدیران کل حاضر، مسئولین شهر نیز ( بخشدار ، شهردار و اعضای شورای شهر) در خصوص مسائل و مشکلات ترافیکی شهر توضیحاتی بصورت مبسوط  از جمله ، ضرورت تسریع در روند اجرای کنار گذر جنوبی ، مشکل آسفالت خیابان امام که بعلت وجود تردد بالا و عبور ماشین آلات سنگین که منجر به تخریب زود هنگام آن میشود و عدم کفاف بودجه سالانه شهرداری جهت ترمیم و آسفالت ریزی ، مشکلات فاضلاب مساکن مهر و …  ارائه نمودند، که بعد از بحث و گفتگو و تبادل نظر مدیران کل حاضر در جلسه توضیحاتی در این خصوص ارائه نمودند .

در ادامه امیر بخشی زاده مدیر کل راه و شهرسازی با اعلام  اینکه این اداره بر روند اجرای کنار گذر جنوبی شهر نظارت مستمر داشته و به تسریع در روند اجرا تاکید دارد افزود: پیمانکار پروژه کنارگذر که جزو پیمانکاران توانمندمان هستند امید است انشالله امسال با افتتاح باند آذرشهر به تبریز این کنارگذر زیر بار ترافیک خواهد رفت .

وی همچنین اظهار کرد: این اداره به سهم خود نسبت به رسیدگی و اتخاذ راه حل اساسی برای رفع مشکل فاضلاب مساکن مهر و گلستان اقدام خواهد کرد . 

بخشی زاده با اشاره به اینکه شهر ایلخچی بواسطه قرار گرفتن در سر راه اتصال استان های آذربایجان شرقی و غربی و کردستان به یکدیگر را مهم عنوان کرد و گفت : لازم است در جهت ایجاد شهری با امکانات عمرانی و خدماتی پیشرفته در این بخش اقدام نموده و پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم .

علیزاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام نمودند این اداره با همکاری سازمان همیاری شهرداریهای استان نسبت به حل مشکل آسفالت خیابان امام  اقدام خواهد کرد. ولی با توجه به اینکه هزینه بالایی خواهد داشت با قول مساعدی که دکتر فرهنگی نسبت به اخذ و تامین بخشی از اعتبار داده اند شاهد خواهیم بود.

وی افزود: امید است با پیگیریهای شهرداری و شورا اسلامی شهر و مساعدت مسئولین حاضر در جلسه تمامی مسائل و مشکلات مطرح شده در این جلسه مرتفع گردد. تا بتوانیم قدم موثر دیگری در راه آبادانی شهرمان برداریم .