شناسهٔ خبر: 132516 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل؛

نظارت بر تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای در خراسان شمالی تشدید می شود

ایمنی حمل و نقل مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: نظارت بر تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای در خراسان شمالی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل (۷ اردیبهشت) تشدید می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: نصب بنر در جاده ها به منظور آگاه سازی کاربران جاده ای در خصوص ارتقای ایمنی، کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در محورها به ویژه پاسگاه های پلیس راه، گشت های نامحسوس و همچنین مانور خودرویی با حضور گشت های راهداری این اداره کل و اداره های تابعه شهرستان ها در مقاطع پرخطر و حاشیه راهدارخانه ها از جمله اقداماتی است که در روز ملی ایمنی حمل و نقل اجرا خواهد شد.

محمد مشتری با اشاره به اجرای برنامه های نمایشی و آموزشی با موضوعات ایمنی و ترافیک برای دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی و دبستان مدارس حاشیه راه ها در روز ششم اردیبهشت افزود: به همین مناسبت، کلاه ایمنی به صورت نمادین بین راکبان موتورسیکلت توزیع می شود.

وی اظهارکرد: مدیران فنی شرکت های حمل و نقل عمومی باید قبل از حرکت ناوگان وضعیت ایمنی وسیله نقلیه را بررسی و از بی نقص بودن ناوگان مطمئن باشند و در صورت نقص فنی از تردد آن جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: توصیه می شود رانندگان برای کاهش حوادث جاده ای، ضوابط و مقررات رانندگی را رعایت و با سرعت مطمئنه تردد کنند تا از بروز سوانح جلوگیری شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۷ اردیبهشت ماه، روز ملی ایمنی حمل و نقل به منظور فرهنگ سازی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها و مسیرهای درون شهری و برون شهری نامگذاری شده است و آموزش و فرهنگ سازی از جمله موثرترین راهکارها به منظور کاهش تصادفات به شمار می رود.