شناسهٔ خبر: 132530 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

تدوین سند جامع به منظور ارزیابی پروژه‌های حمل‌ونقل/عزم ایران و سوریه برای گسترش روابط ریلی

قطار واگن از مهم‌ترین اخبار حوزه ریلی هفته گذشته می‌توان به تدوین سند جامع به منظور ارزیابی پروژه‌های حمل‌ونقل و عزم ایران و سوریه برای گسترش روابط ریلی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل‌ونقل ریلی به شرح زیر است:

طرح جامع حمل و نقل کشور تعیین کننده محورهای توسعه آتی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی طرح جامع حمل و نقل کشور را تعیین کننده محورهای توسعه آتی دانست و گفت: این طرح با هدف ایجاد سندی که بتواند طرح‌های جدید توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل را ارزیابی کند در سه فاز در دستور کار قرار گرفته است.

گفت‌وگوی ایران و سوریه برای گسترش روابط دریایی، ریلی، مبادلات بانکی و کاهش تعرفه تجارت آزاد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تحکیم و تقویت روابط اقتصادی ایران و سوریه از گفت‌وگوی مقامات دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های دریایی، ریلی، تسهیل در تبادلات بانکی و کاهش تعرفه تجارت آزاد خبر داد.

رشد ۲ برابری ریل‌گذاری در کشور نسبت به ۱۲ سال گذشته/ رکورد احداث یک‌هزار و ۱۱۷ کیلومتر انواع راه در سال ۱۴۰۱

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام رشد ۲ برابری ریل‌گذاری در کشور نسبت به ۱۲ سال گذشته گفت: طی سال گذشته ۱۱۴ کیلومتر زیرسازی، ۱۲۰ کیلومتر ریل‌گذاری و ۱۰ هزار متر مربع احداث ساختمان‌های ایستگاه‌های راه آهن صورت انجام شده است.

۷۰ کیلومتر از مسیر دوخطه ریلی اهواز-اندیمشک افتتاح می‌شود

در جریان سفر استانی رییس جمهور و هیات همراه به خوزستان، ۷۰ کیلومتر از پروژه دو خطه سازی مسیر ریلی دو خطه اهواز- اندیمشک افتتاح خواهد شد.

افزایش ۶۸ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان

مدیرکل راه آهن شمال۲ ضمن تشریح آمار و عملکرد فروردین ماه حوزه صادرات، واردات و ترانزیت بار در پایانه مرزی آستارا، از افزایش ۶۸ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبر داد.

رکورد حمل بارهای صادراتی در راه آهن یزد شکسته شد/پیش‌بینی بارگیری ۶۰ هزار تن محموله در سال جاری

سرپرست اداره کل راه‌آهن یزد گفت: در راستای جذب بارهای ریل پسند، حمایت از تولید، ارسال بارهای انبوه و ارز آوری مناسب، در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۳/۵ برابری، رکورد حمل بارهای صادراتی راه آهن یزد در حوزه بین المللی شکسته شد.

کاهش ۳۱درصدی تاخیر قطار ها در راه آهن شمال شرق (۱)

مدیر کل راه آهن شمال شرق(۱) گفت: میانگین تاخیر قطار های نوروزی به ازای هر رام قطار با کاهش۳۱درصدی در این اداره کل همراه بوده است.

توجه راه آهن به حوزه های فرهنگی در کنار موضوعات عملیاتی

مدیرعامل راه‌آهن در آئین اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی ویژه کارکنان راه‌آهن که با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و کارکنان ستادی و مناطق راه‌آهن در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد، از زحمات برگزار کنندگان این دوره از جشنواره قرآنی تقدیر به عمل آورد.

راه آهن شرق موفق به کسب گواهی مدیریت پسماند شد

اداره کل راه آهن شرق توانست گواهینامه مدیریت پسماند را کسب کند.