شناسهٔ خبر: 132539 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی با نخست وزیر سوریه دیدار کرد

توافق ایران و سوریه برای توسعه‌ روابط اقتصادی و زیربنایی 

ببینید | روز دوم سفر وزیر راه و شهرسازی به سوریه امروز وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نخست وزیر سوریه با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با هیات های سوری در روز گذشته از توافق در زمینه‌های مبادلات مالی و افزایش روابط اقتصادی دو کشور در بخش های مختلف خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دمشق در دیدار و مذاکره با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه اعلام کرد: از روزگذشته هشت کمیته مجزا در حوزه های مختلف همکاری دو کشور برای بررسی مسائل و نهایی کردن تفاهم نامه های مشترک تشکیل شده است.
بذرپاش یادآور شد: تبادل مستقیم بانکی ومراودات مالی زمینه ساز  رونق فعالیت‌های اقتصادی طرفین می باشد و در آینده می توان با ایجاد بانک مشترک نیز به تسهیل این امر کمک شایانی کرد.
رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه با اشاره به نشست روز گذشته با بخش خصوصی و تجار ایرانی و سوری که با مشارکت گسترده فعالان اقتصادی برای اولین بار در این سطح برگزار شده است تصریح کرد: شنیدن مشکلات آنها بسیار مهم بود و استفاده از ظرفیت های موجود در دو کشور می تواند در رفع این مشکلات موثر باشد که این امر در نهایت منجر به رشد و توسعه هر دو کشور می گردد.
وزیر راه و شهرسازی در این دیدار بر امکان ارائه خدمات فنی هوانوردی به ویژه نگهداری و تعمیرات هواپیما توسط ایران نیز تأکید کرد.
حسین عرنوس نخست وزیر سوریه نیز در مذاکره با مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران در دمشق، ضمن تقدیر از همراهی دولت و ملت ایران در طول سالهای مختلف علی الخصوص سالهای سخت سپری شده در کشور سوریه از آمادگی سوریه برای واگذاری پروژه های در حوزه های مختلف به شرکت های ایرانی و تعیین خط اعتباری خبر داد.
وی با اظهار امیدواری از فرآیند مذاکرات در حال انجام در کمیته های تشکیل شده گفت: دولت سوریه اهتمام ویژه ای اجرایی نمودن تفاهم نامه ها  خواهد داشت و از ایجاد مسیر مناسب تر تبادلات بانکی دو کشور حمایت می کنیم.