شناسهٔ خبر: 132550 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

قدردانی رئیس سازمان محیط زیست از هواشناسی به دلیل راه‌اندازی سامانه هشدار گردوغبار

سازمان هواشناسی پیش بینی رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از سازمان هواشناسی کشور به دلیل راه‌اندازی سامانه هشدار و پیش‌آگاهی وقوع گرد و غبار قدردانی کرد.

علی سلاجقه امروز در دوازدهمین جلسه ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار که در محل این سازمان برگزار شد، با تقدیر از اقدام سازمان هواشناسی در راه‌اندازی سامانه هشدار و پیش‌آگاهی وقوع گرد و غبار، بر لزوم تکمیل و ارتقای این سامانه تأکید کرد.

وی با اشاره به اعلام مسؤولان سازمان هواشناسی مبنی بر نیاز ۱۲۵ میلیارد تومانی برای توسعه و ارتقای این سامانه، راه‌اندازی سریع سامانه هشدار را پیش درآمد اساسی و ضروری عملیات تثبیت و اجرا دانست و خواستار پیگیری به منظور تأمین اعتبار آن در اسرع وقت شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست همکاری با کشورهای همسایه برای دریافت داده‌های هواشناسی به منظور ارتقای سامانه هشدار و پیش‌آگاهی وقوع گرد و غبار را ضروری دانست و گفت: با توجه به ضعف‌هایی که برخی از این کشورها در جمع‌آوری و تحلیل این داده‌ها دارند، تعیین مناطق استقرار ایستگاه‌های پایش و یا مناطقی از این کشورها که خلأ آماری دارند توسط سازمان هواشناسی و محیط‌زیست ضروری است و تبادل کارشناس با این کشورها نیز می‌تواند راهگشا باشد.