شناسهٔ خبر: 132571 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

هدف از ایمنی حمل و نقل، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به نقش ایمنی در حمل‌ونقل به ویژه به‌خاطر ارزش و نقش کلیدی جان انسان‌ها، گفت: هدف از امنیت ترافیکی و ترددها، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی با اشاره به جان باختگان سالانه شمار زیادی از انسان ها بویژه عابرین پیاده و موتورسواران در استان و کشور با تصادفات جاده ای، افزود: حمل‌ونقل جاده‌ای به دلیل ویژگی‌های خودرو، مسیرهای تردد (انواع جاده) و تاثیر قابل توجه‌ نیروی انسانی در هدایت وسیله نقلیه (راننده) بسیار با اهمیت‌تر است.

به گفته وی، حمل‌ونقل از مهمترین بخش‌های زیربنایی اقتصاد کشور به شمار می‌رود که توسعه اقتصادی را، تسریع و مبادله‌های بازرگانی را، تسهیل و توسعه اقتصادی و اجتماعی را به همراه دارد.

مصدقی ادامه داد: به دلیل اهمیت موضوع ایمنی حمل‌ونقل در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل‌ونقل نامگذاری شده است.

وی اظهارداشت: تصادفات و تلفات جاده ای سالانه لطمات شدید انسانی، خانوادگی و اجتماعی را به‌وجود آورده که جبران آن غیرممکن است و علاوه بر موارد ذکر شده، تبعات اقتصادی زیادی را به کشورتحمیل می‌ کند.

به گفته وی، افزایش قابل توجه وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت و ایجاد روش‌های جدید حمل‌ونقل و توسعه شهرها و رشد جابه‌جایی مسافر و کالا باعث شده است که خطرات نیز رو به افزایش باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان یادآورشد: برای کاهش این خطرات، آموزش قواعد رانندگی به کاربران جاده ای و فرهنگ سازی آن با مشارکت و تعامل تمام دستگاههای اجرایی فرهنگی، ایمن سازی راهها، افزایش کیفیت خودروها، بیمه و اخذ جریمه های سنگین، ایمنی را بطور غیرمستقیم برای رانندگان افزایش می دهد.

مصدقی خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر لازم است با جبران خسارت‌های کاربران جاده ای به ادامه چرخه فعالیت حمل‌ونقل و امنیت فعالیت در این حوزه کمک و عدم اطمینان و مخاطرات را برای فعالان این بخش مهم اقتصادی رفع کرد.