شناسهٔ خبر: 132594 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۵۰درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان قزوین در حوزه راهداری محقق شد

آسفالت راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:۵۰درصد مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به این استان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت:سهم این اداره کل از محل سفر سال گذشته هیات دولت به استان قزوین در سال اول  ۸۴ مصوبه در حوزه رفع نقاط حادثه‌خیز، روکش آسفالت راه‌های شریانی و آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی با ۷۵۵میلیارد تومان اعتبار بود که تاکنون ۵۰درصد آن محقق شده است.

وی اضافه کرد:به دنبال سفر رییس جمهوری به استان قزوین در هفتم اردیبهشت سال ۱۴۰۱، ۹۵میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز راه های استان اختصاص یافت که تاکنون ۵۱درصد آن تحقق یافته است.

حق‌لطفی ادامه داد:همچنین ۱۶۰میلیارد تومان نیز برای بهسازی و روکش راه های شریانی استان در این سفر اختصاص یافت که ۵۴درصد آن محقق شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، سهم راه‌های روستایی استان را نیز از این سفر  ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:این میزان برای اجرای ۷۴ پروژه احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی تخصیص یافت که تاکنون نزدیک ۵۰درصد آنها محقق شده است.

حق‌لطفی افزود:منابع اعتبارات اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات سازمان برنامه بودجه، وزارت راه و شهرسازی، استان قزوین و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تامین شده است.