شناسهٔ خبر: 132604 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری خراسان جنوبی

ناوگان اتوبوسی.jpg معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابجایی یک میلیون و ۹۳۹ هزار و ۶۰۵ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان طی سال ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی ، محمد حاجی صفری، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، گفت: طی سال ۱۴۰۱ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۷۴۳ هزار و ۵۴ نفر مسافر به استان وارد و ۷۷۳ هزار و ۱۲۴ مسافر از استان خارج و همچنین یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۴۸۱ نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

 وی افزود: مسافرین جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل مسافر استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۰) به میزان ۴۷ درصد رشد داشته است.

حاجی صفری ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان های استان مربوط به شهرستان طبس با ۸۶۲ هزار و ۹۲۳ نفرو کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با ۱۸۶۵۱ نفر مسافر بوده و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان های خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و تهران است .

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۱۴۸۴ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، افزود: تعداد ۲۶۸ دستگاه سواری کرایه ، تعداد ۲۰۸ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۷۹ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می رسانند .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، علاوه بر نظارت های لازم بر عملکرد شرکت های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی در محل پایانه های مسافری و در طول محورهای مواصلاتی استان، بررسی وضعیت عملکرد شرکت ها، رانندگان و ناوگان از طریق سامانه های کاربردی از جمله داپ، صورت وضعیت آنلاین و کارت هوشمند در دستور کار بوده و تخلفات مشاهده شده نیز به کمیسیون های مربوطه ارجاع می شود.

حاجی صفری در ادامه به راه اندازی سامانه لیست انتظار مسافرین بر روی وب سایت های شرکت های حمل و نقل مسافر و به نشانی www.payaneha.com وwww.payaneha.ir به منظور تسهیل در رزرو و اخذ بلیت از شرکت های حمل و نقل مسافری اتوبوسی استان در ایام دارای ازدحام مسافر و همچنین درج Qr-code بر روی بلیت های صادره شرکت های حمل  نقل به منظور تسهیل در ارسال انتقادات، پیشنهادات و شکایات در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی اپلیکیشن درب به درب شرکت های سواری کرایه عمومی برون شهری از دیگر برنامه های شاخص بخش حمل و نقل مسافری عمومی برون شهری است که در مرحله انعقاد قرارداد است و بزودی اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خواهد بود.