شناسهٔ خبر: 132605 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه بررسی قانون جوانی جمعیت استان البرز بررسی شد:

قانون جوانی جمعیت در کدام شهرهای استان البرز قابلیت اجرا دارد و به موالید چه سالهایی تعلق می گیرد؟

جوانی جمعیت البرز در اولین جلسه جوانی جمعیت سال جدید به این سوال پاسخ داده شد : با توجه به ممنوعیت واگذاری زمین در کلانشهرها و شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ؛ تنها شهرک های مجاور کلانشهر ها ،به عبارتی ؛ ماهدشت ، نظرآباد و اشتهارد ؛ شهرهای دارای قابلیت اجرا و واگذاری زمین در عمل به آئین نامه اجرائی ماده چهار جوانی جمعیت شناخته شده اند .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز) ؛ اولین جلسه جوانی جمعیت سال ۱۴۰۲ با هدف عمل به آئین نامه اجرایی ماده چهار قانون جوانی جمعیت و همچنین دستورالعمل مواد ۲و۳ آئین نامه اجرایی ماده چهار قانون جوانی جمعیت ، به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور معاون و کارشناسان مسکن و ساختمان و رئیس اداره واگذاری در سالن جلسات مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد. 

در ابتدای جلسه رضا خالقی ، در عمل به منویات استاندار البرز بر اهمیت اجرای قانون جوانی جمعیت تأکید کرد و افزود : پس از پروژه نهضت ملی مسکن اولویت اصلی بعدی باید اجرای قانون جوانی جمعیت می باشد. 

یونس سیفی ؛ معاون مسکن و ساختمان ؛در خصوص تعداد اشخاص واجد شرایط که شامل قانون جوانی جمعیت می شوند و زمین های موجود در استان جهت واگذاری و اجرای پروژه مذکور به ارائه گزارش پرداخت .

مدیرکل راه و شهرسازی البرز بعد از شنیدن گزارشات همکاران معاونت مسکن و ساختمان و رئیس اداره واگذاری، بر موضوع تکمیل پرونده متقاضیان مشمول قانون جوانی جمعیت به صورت حضوری و شروع واگذاری زمین ها تأکید کرد. وی همچنین از تکمیل و واگذاری زمین به تعدادی از متقاضیان استفاده از مزایای قانون جوانی جمعیت در اردیبهشت ماه سالجاری توسط اداره کل راه و شهرسازی استان البرز خبر داد .

شایان ذکر است در دستورالعمل و آئین نامه فوق الذکر آمده است : فرزندان سوم به بعدی که از  تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۸ به بعد متولد شده باشند مشمول استفاده از ظرفیت های این قانون می باشند  و کسانیکه قبل از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند می توانند همزمان از مزایای قانون جوانی جمعیت نیز برخوردار شود و متقاضیانی که پس از این تاریخ اقدام به ثبت نام نموده اند تنها امکان بهره مندی  از مزایای یکی از این قوانین را خواهند داشت .

بازگشت