شناسهٔ خبر: 132610 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در عمل به دستور استاندار البرز و با هدف جذب مشارکت بخش خصوصی:

جلسات هماهنگی برگزاری همایش بازآفرینی شهری آغاز بکار کرد

مسکن البرز جلسه هماهنگی همایش بازآفرینی شهری استان البرز در روز چهارشنبه ششم اردیبهشت در ساختمان شماره 2 راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز) ؛ جلسه هماهنگی همایش بازآفرینی شهری جهت جلب همکاری بخش خصوصی، پیمانکاران و سازندگان و معرفی بسته های تشویقی ساخت و ساز در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری  با مشارکت استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی به ریاست معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی البرز  برگزار شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با تأکید بر تجربه اجرای مسکن مهر در استان و کشور به دو مبحث سازه و نازک کاری پروژه مذکور اشاره کرد و افزود قطع به یقین مسکن مهر در خصوص سازه از بسیاری ساختمان های تخصصی ساز سطح شهر قوی تر و مهندسی تر است به این لحاظ که تحت نظارت و تأییدهای سازمان نظام مهندسی ساخته شده است. لذا با بهره برداری از تجارب مسکن مهر و بهینه سازی روش ها می توان در بافت فرسوده ساخت و سازهای به مراتب بهتر و مهندسی انجام داد.

یونس سیفی خاطر نشان کرد: با استفاده از تجارب گذشته، هربار مسیر بهتری جهت آبادانی و ساخت می توان ترسیم کرد و در همین راستا برگزاری همایش جلب بخش خصوصی و سازندگان در سطح استان البرز ، در دستور کار قرار دارد  . وی افزود : ابتدا دبیرخانه علمی شکل بگیرد سپس بر بحث اجرایی همایش کار شود و همچنین نظام مهندسی بسته های تشویقی تهیه کند تا در همایش ارائه شود.

وی افزود: تمام شهرداری ها و ادارات مشارکت کننده در جلسه نماینده تام الاختیار خود را در جلسات معرفی کنند تا همایش خوبی در شأن استان برگزار شود.