شناسهٔ خبر: 132611 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با صدور پیامی فرا رسیدن هفتم اردیبهشت ماه، روز ملی ایمنی حمل و نقل را روزی نمادین برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک در بین عموم مردم برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جـاده ای استان مرکزی روز ملی ایمنی حمل و نقل را روزی نمادین برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک در بین عموم مردم برشمرد و با صدور پیامی این روز را گرامی داشت.

متن پیام به این شرح است:

پویایی صنعت حمل‌ و نقل زمانی مفهوم پیدا می کند که مقوله ایمنی را در بر داشته باشد لذا بموجب اهمیت ایمنی حمل‌ و نقل هفتم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، با هدف کاهش سوانح جاده‌ای و تلفات ناشی از آن، روز ملی ایمنی حمل‌ و نقل نام‌گذاری شده است تا تحت عنوان یک مسئولیت همگانی از آن یاد شود.

افزایش قابل توجه وسایل نقلیه و پیدایش روش‌های نوین خدمات حمل و نقل و به تبع آن رشد جابه‌جایی مسافر و کالا و استفاده بیش از پیش  از وسائط نقلیه  باعث افزایش مخاطرات در شبکه های حمل و نقلی مختلف گردیده، از این رو توانمندسازی آموزشی کنشگران اجتماعی می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از مخاطرات و افزایش ایمنی به همراه داشته باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل، این روز را به تمامی دست اندرکارانِ صنعت ایمنی حمل و نقل کشور و به طور ویژه بر پرچمداران صنعت ایمنی حمل و نقل جاده ای که امانتداران و شب زنده داران این عرصه اند و بی شک رسیدن به توسعه پایدار و عدالت اجتماعی در گرو همکاری و مساعی تلاشگران این حوزه می باشد، تبریک گفته و از آستان حضرت احدیت مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی درمسیر تحقق اهداف متعالی ایران اسلامی خواستارم.