شناسهٔ خبر: 132623 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل

زنگ ایمنی در مدارس منتخب حاشیه راه‌های استان مرکزی به صدا در آمد

زنگ ایمنی به مناسبت گرامیداشت هفتم اردیبهشت ماه روز ایمنی حمل و نقل، زنگ ایمنی در مدارس منتخب حاشیه راه‌های استان مرکزی به صدا در آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، حامد عابدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به اتفاق سرهنگ غلام نژاد رئیس پلیس راه‌های روستایی پلیس راه استان مرکزی با حضور در مدارس منتخب در حاشیه راههای مناطق کم برخوردار استان زنگ ایمنی را به صدا در آوردند.

ارائه نکات آموزشی در قالب آموزش نکات ایمنی و ترافیک و تشویق دانش آموزان مقطع ابتدایی به همیاری پلیس در کنترل رانندگی ایمن خانواده ها از محورهای اصلی این اقدام فرهنگی بود که به گفته عابدی در مدارس روستاهای اطراف شهر اراک انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش فرهنگ رانندگی ایمن و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی  به کودکان گفت: یکی از مهم‌ترین تهدیدهای ترافیکی برای کودکان، عبور عرضی از خیابان‌ها و جاده‌ها در مناطق روستایی است که امیدواریم با برگزاری اینگونه دوره‌های آموزشی نکات لازم را برای کودکان آموزش دهیم و آن‌ها را تشویق کنیم تا مراقب رفتار رانندگی خانواده‌هایشان باشند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی بطور مستمر در طول سال توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک با مشارکت پلیس راه استان انجام می‌شود لذا با توجه به برنامه‌ریزی بعمل آمده، در سال ۱۴۰۲ این دوره‌ها در ۲۰ مدرسه برگزار خواهد شد.

به گفته وی همراه با آموزش نکات ایمنی به دانش آموزان، به ۲۰۰۰ دانش آموز هدایایی با محتواهای پیام‌های ایمنی و ترافیکی اهدا شد تا از الگوی اثربخشی غیر مستقیم نیز در امر آموزش بهره گیری شود.

عابدی یادآور شد: با رعایت مسئولیت همگانی در ارتقای فرهنگ ایمنی و ترافیک امیدواریم حمل و نقلی ایمن در امتداد جاده‌های استان مرکزی حاصل شود تا روز به روز شاهد کاهش سوانح رانندگی و آسیب های مالی و جانی ناشی از آن باشیم.