شناسهٔ خبر: 132626 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبرداد:

کسب رتبه اول حمل ونقل مسافری استان اردبیل در کشور

صدوربیش از 56 هزار کارت معاینه فنی برای ناوگان عمومی استان هرمزگان معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در سال گذشته حمل ونقل مسافری استان اردبیل رتبه اول کشوری را از لحاظ ارزیابی عملکرد و شاخص ها کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،رضا شیرین زاده به مناسبت ۷ اردیبهشت ماه روز ملی ایمنی حمل ونقل در بازدید از مراکز معاینه فنی شهرستان پارس آباد گفت:۷ اردیبهشت ماه با پیشنهاد وزارت راه و مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی در سال ۹۵ به عنوان روز ملی ایمنی حمل ونقل وارد تقویم رسمی کشور شده است.

وی بااشاره به اینکه در کنار حمل ونقل ریلی و هوایی ۹۵ درصد جابجایی کشور ازطریق جاده انجام می شود تصریح کرد:توجه به بحث ایمنی به دلیل حفظ جان مردم وسالم به مقصد رسیدن کالا از اهمیت ویزه ای برخوردار است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از برخوردار بودن حمل ونقل عمومی مسافر استان اردبیل از کمترین نرخ سوانح و حوادث در کشور خبرداد و اظهار کرد:بررسی ایمنی حمل ونقل عمومی نشان می دهد تصادفات در حوزه حمل ونقل عمومی مسافر استان در حد صفر است.

شیرین زاده جهت کنترل ایمنی ناوگان ها فعالیت ۴ مراکز معاینه فنی را در استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد:قبل از شروع حرکت ناوگان ها، تجهیزات ایمنی اتوبوس ها بررسی در مسیر حرکت نیز همکاران راهداری وپلیس راه مستقر هستندتا ایمنی و تجهیزات ناوگان ها را به دقت کنترل کنند.

وی افزود:هیچگونه کوتاهی و اغماض در حوزه ایمنی قابل قبول نیست وهرگونه کم کاری از شرکت ها در این حوزه در کمیسیون های مربوطه رسیدگی می شود.

در ادامه معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:۱۲۱ هزار و۳۱۵ نفر مسافر در یک ماهه گذشته از استان اردبیل جابجا شده اند.

شیرین زاده تصریح کرد:این میزان جابجایی مسافر در قالب ۱۹ هزار و۴۷۲ سفر انجام شده است.

وی افزود:از این میزان جابجایی مسافر۶۷ هزار و۵۶۲ نفر مسافر درقالب ۴ هزار و۵۵۳ سفر با وسیله نقلیه اتوبوس،۶ هزار و۳۲۱ نفر مسافر در قالب ۷۷۸ سفر با وسیله نقلیه مینی بوس و۴۷ هزار و۴۳۲ نفر مسافر نیز در قالب ۱۴ هزار و ۱۴۱ سفر با وسیله نقلیه سواری از استان اردبیل به مقاصد مختلف کشور جابجا شده اند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۵۷ شرکت مسافربری را با۲ باب پایانه های مسافر در استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد:۲ هزار و۲۴۰ راننده با هزار و۲۳۱ ناوگان در حوزه مسافر در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

شیرین زاده از مردم و مسافران خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد رانندگان و شرکت های مسافربری را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.