شناسهٔ خبر: 132644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز در سال ۱۴۰۲ مطرح شد:

تحقق ۶۵ درصدی مصوبات قرارگاه اجتماعی استان البرز در زمینه مسکن

البرز مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز در اولین جلسه قرارگاه اجتماعی استان در سال ۱۴۰۲؛ از تحقق ۶۵ درصدی مصوبات قرارگاه استان البرز در بحث مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)، رضا خالقی در جریان نشست قرارگاه اجتماعی استان به ریاست استاندار البرز در سالن شهدای دولت استانداری با بیان این مطلب گفت: کمیته های مختلفی ذیل قرارگاه اجتماعی استان تشکیل شده است که یکی از آنها کمیته رفاهی مسکن می باشد که راه و شهرسازی استان ریاست آن را بر عهده دارد.

رضا خالقی افزود: در سال گذشته تمرکز راه و شهرسازی استان بر محلات کم برخوردار بوده که به صورت میدانی از تعدادی از این محلات بازدید شد و بررسی‌های لازم صورت گرفت.

خالقی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف محله محور با حضور سازندگان در محلات هدف گفت : با دعوت از دستگاههای خدمات رسان و دستگاههای اجرایی دخیل در این امر، موضوعاتی را نیز مصوب کردیم و توانستیم ۶۵درصد این مصوبات را محقق کنیم. وی خاطر نشان کرد :در سال جدید تمرکز بر ساخت مسکن است و در این خصوص بسته های حمایتی و نیز پیشنهاداتی ارایه شده است.

استاندار البرز در این جلسه با بیان اینکه هر یک از شهرداری های استان باید سهمیه مشخصی در نوسازی بافت های فرسوده داشته باشند و ضرورت دارد جهت نیل به تکمیل سهمیه خود در بازه زمانی مشخصی با ارائه بسته های تشویقی شامل اعطای پروانه ساخت رایگان و جلب مشارکت مردم و سازندگان خوش نام اقدام کنند.

مجتبی عبدالهی ادامه داد: شهرداران استان باید با ارائه لایحه ای به شوراها درخواست اعطای پروانه رایگان برای نوسازی بافت های فرسوده نمایند. وی افزود: ضروری است محله های دارای بافت فرسوده شناسایی و مقاوم سازی شود و ارتقا زیرساخت های مستحکم مسکونی در دستور کار قرار گیرد. وی با بیان اینکه سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از ارزش افزوده به شهرداری استان تزریق شده، افزود: حدود نیمی از این درآمد با توجه به جمعیت، متعلق به کلانشهر کرج بوده است.
استاندار البرز گفت: همچنان تاکید داریم که باید این درآمدها در عمران، آبادانی و محرومیت زدایی مناطق محروم ۶۶ گانه صرف شود.
وی افزود: امسال اعتبارات حاصل از ارزش افزوده بر اساس میزان درآمد هر شهرستان به شهرداری ها تعلق می گیرد که فقط باید در مناطق محروم استان هزینه شود.
عبداللهی اضافه کرد: اگر این درآمدها در زیرساخت ها و عمران شهرها هزینه شود با رضایتمندی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات مواجه خواهیم شد.

استاندار البرز با اشاره به تعیین تکلیف خانه های قولنامه ای، گفت: برای این منظور طرح ویژه ای را به صورت ملی دنبال کردیم که منجر به مصوبه مجلس شورای اسلامی شد، از این طریق علاوه بر تعیین تکلیف خانه های قولنامه ای دارای استحکام و استانداردهای لازم، درآمد سرشاری نیز به شهرداری ها تزریق می شود و باید در جهت عمران و آبادانی و تحول شهر هزینه شود.