شناسهٔ خبر: 132653 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور فرماندار بهارستان و دیگر مسئولان محلی صورت پذیرفت؛

افتتاح و بهربرداری از پروژه تصفیه خانه پایانه بار تهران

تصویه خانه پایانه بار اکبرآباد مراسم بهره برداری و افتتاح از پروژه تصفیه خانه پایانه حمل و نقل کالای تهران با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران) طی روز گذشته در مراسمی پروژه تصفیه خانه پایانه حمل و نقل کالای تهران با حضور فرماندار و امام جمعه بهارستان، معاون فنی و راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، معاون حقوقی و توسعه مدیریت اداره کل محیط زیست استان تهران، مدیر پایانه حمل و نقل کالای تهران و جمعی از مسئولین محلی و استانی افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.

این پروژه که لزوم آن در سال ۹۶ احساس و از همان زمان طراحی، تامین مالی و مقدمات اجرایی آن در سه فاز مجزا آغاز و نیمه دوم سال گذشته با برداشته شدن مشکلات و موانع و تامین اعتبارات لازم و همچنین توجه ویژه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و پیگیری حوزه معاونت فنی و اجرایی، مدیریت پایانه حمل و نقل کالای تهران سرعت قابل توجه ای یافته بود، امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

شایان ذکر است پروژه مذکور شامل هزار و دویست متر لوله گذاری، ساخت دو عدد دستگاه چربی گیر، احداث مخازن گوناگون و توسعه فاضلاب جدید پایانه است که با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

این پروژه ضمن تصفیه فاضلاب تولیدی پایانه مذکور و باز گرداندن آن به چرخه مصرف ، وظیفه تهیه آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز پایانه را برعهده داشته و می توان از اضافه تولید آن برای مصارف شهرداری و کشاورزان منطقه مورد استفاده قرار گیرد و از این طریق صرفه جویی مناسبی در بحث مصرف آب را شاهد خواهیم بود.