شناسهٔ خبر: 132677 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار و رعدوبرق در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و یزد

رگبار کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران و رعد و برق در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و یزد طی امروز و امشب خبر داد.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی و آب و هوای کشور برای امروز جمعه هشتم اردیبهشت و روزهای آتی گفت: امروز و امشب در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، مناطقی از فارس و یزد رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده که برای ارتفاعات استان کرمان، شرق سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان و نیمه شرقی فارس هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای خراسان شمالی و استان گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی کرد.

وی افزود: فردا بارش‌های پراکنده در کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شمال غرب رخ می‌دهد و یکشنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های البرز، قزوین، تهران، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان شاهد رگبار پراکنده خواهیم بود.

نقشینه خاطر نشان کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش پراکنده در شمال استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، برخی مناطق از سواحل دریای خزر و خراسان شمالی تداوم می‌یابد.

کارشناس هواشناسی از وزش باد شدید طی فردا تا سه شنبه برای بیشتر مناطق کشور به ویژه نیمه غربی خبر داد که در مناطق مستعد می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک شود.

وی افزود: برای پایتخت هم پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا آسمان قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد باشد.

نقشینه گفت: بیشینه دمای تهران امروز در مهرآباد به ۲۸ درجه و فردا ۲۹ درجه و کمینه دما هم به ۱۷ درجه می‌رسد.