شناسهٔ خبر: 132700 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

سامانه کمک ناوبری جدید «ILS» فرودگاه اهواز افتتاح شد

وزیر افتتاح وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خوزستان، از فرودگاه اهواز بازدید وکمک ناوبری جدید «ILS» این فرودگاه را با هدف افزایش ایمنی و کاهش احتمال لغو پروازها افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در  سفر به استان خوزستان از فرودگاه اهواز بازدید کرد.

در این بازدید با حضور وزیر راه و شهرسازی و حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و جمعی دیگر از مسؤلان، سامانه IlS فرودگاه اهواز افتتاح شد.

سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در این خصوص به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: وزیر راه و شهرسازی شامگاه روز گذشته با حضور در فرودگاه اهواز، سامانه IlS فرودگاه که نصب شده بود را به منظور بهره‌برداری افتتاح کردند.

رزاز افزود: این دستگاه عملیاتی شده و مورد استفاده قرار گرفت که IlS سیستم تقرب دقیق هواپیماست و در شرایط دید نامناسب تا ۸۰۰ متر دید را تسهیل کرده، همچنین به خلبان برای لندینگ کمک می‌کند.

ارتقاء تجهیزات کمک ناوبری در فرودگاه اهواز، با هدف افزایش ایمنی و کاهش احتمال لغو پروازها صورت گرفت.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان فرودگاه اهواز روزانه ۳۵ هواپیمای ورودی و ۳۵ هواپیمای خروجی و در مجموع ۷۰ پرواز دارد.