شناسهٔ خبر: 132720 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قزوین در سال ۱۴۰۱:

آزادسازی بیش از ۳۷هکتار از اراضی ملی و دولتی با ارزشی بالغ بر ۱۱۳ میلیارد تومان

تخریب رفع تصرف مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قزوین در سال ۱۴۰۱، از آزادسازی بیش از ۳۷ هکتار از اراضی ملی و دولتی به ارزشی بالغ بر ۱۱۳ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: طی سال گذشته ۱۳ مورد رفع تعرض فوری از اراضی ملی به مساحت بیش از ۳۵ هکتار به ارزش ۵۵ میلیارد تومان توسط نیروهای تحت نظر یگان حفاظت در سطح استان و در شهرستان های قزوین، البرز، آبیک، تاکستان، آوج و بوئین زهرا انجام و اراضی مورد تعرض به وضعیت سابق اعاده شده است.

وی افزود: همچنین اجرای ۵ فقره احکام قضایی له سازمان، قلع و قمع و خلع ید در سطح استان و رهاسازی بیش از ۲/۲ هکتار از اراضی دولتی به بیت المال از دست متصرفین به ارزش ۵۸ میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

 هاشمی همچنین از حفاظت از ۲۴ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان خبر داد که به واسطه اعزام ۳۲۰۰ واحد گشت خودرویی، موتوری و پیاده جهت حفاظت از اراضی ملی و پیشگیری از هرگونه تعرض/تصرف در سطح استان مشتمل بر ۶ شهرستان و دو بخش و با استعداد ۲ نفر نیروی سازمانی و ۱۴ نفر نیروهای موسسه حفاظتی، توسط ۲ دستگاه خودروی سازمانی، ۷ دستگاه خودروی موسسه و یکدستگاه موتورسیکلت انجام شده است.

 این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در ایام تعطیلات مناسبتی نیز ضمن برنامه ریزی طرح تشدید حفاظت از اراضی دولتی و ساماندهی کارکنان یگان حفاظت، بصورت مستمر نسبت به پایش و پیشگیری از تصرفات توسط واحدهای گشت حفاظت سازمان در سطح استان اقدام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی در پایان افزود: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی با سازماندهی نیروهای در اختیار، ضمن اجرای طرح تشدید حفاظت از اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، به طور مداوم تصرف ها و تعرض های احتمالی به اراضی دولتی را رصد کرده و در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن، در صورت اقدام به تخلف به طور قانونی موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد داد و نسبت به رفع تعرض فوری و اجرای احکام قضایی از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و اعاده به وضع سابق اقدام می‌کند.

شهروندان نیز با مشاهده هر گونه تعرض می توانند موارد را به شماره تلفن گویای ١۶۵۶ اعلام کنند و سامانه ۱۶۵۶ آماده دریافت گزارشات مردمی پیرامون مبارزه با زمین خواری است.