شناسهٔ خبر: 132738 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

جاده چشمه چاهی- سفید خانی تا ۲ هفته دیگر زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد

بازدید نماینده استان ایلام از جاده چشمه چاهی- سفیدخانی.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید نماینده استان در مجلس شورای اسلامی از پایان عملیات آسفالت پروژه چشمه چاهی - سفیدخانی ظرف دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، فرشاد دوستی مدیرکل این دستگاه اجرایی در خصوص پروژه راهسازی چشمه چاهی- سفیدخانی گفت: جاده چشمه چاهی _ سفید خانی با هدف کوتاه شدن مسیر مرکز استان به شهرستان سیروان در سالهای گذشته اجرایی شد و هم اکنون در آستانه بهره برداری است.

وی افزود: طول این پروژه ۷ کیلومتر است که قبلا ۳ کیلومتر آن از سمت سیروان تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته و عملیات خاکبرداری، خاکریزی، احداث ابنیه فنی، زیرسازی و روسازی ۴ کیلومتر باقیمانده نیز به پایان رسیده و هم اکنون با توجه به مساعد شدن شرایط جوی از نظر دما و رطوبت عملیات آسفالت این طرح آغاز شده است و تا دو هفته آینده زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از مزایای این طرح به حذف پیچ های پرحادثه، کاهش ۷کیلومتری مسیر،صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش زمان سفر و کاهش استهلاک خودروها اشاره کرد و افزود:اداره کل راه وشهرسازی استان پیگیر اجرای مابقی مسیر به سمت مرکز شهرستان سیروان (لومار) است که این مهم با همراهی و کمک شورای برنامه ریزی شهرستان سیروان محقق خواهد شد.

دوستی در ادامه به یکی دیگر از پروژه های تاثیر گذار برای توسعه شهرستان سیروان اشاره کرد و افزود: از مسیرهای تاثیر گذار در ارتباط شهرستان سیروان با دیگر مناطق تکمیل مسیر سرتنگ هلسم (راه ارتباطی شهرستان چرداول به شهرستان سیروان) است که امید است از محل اعتبارات عمرانی در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی این مسیر نیز آغاز شود.