شناسهٔ خبر: 132741 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر تسریع شود

جلسه شورای تامین مسکن بوشهر استاندار بوشهر با تأکید بر تسریع در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای استان گفت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح‌ها در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر، احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای تأمین مسکن استان بوشهر با بیان اینکه اراضی مورد نیاز ساخت مسکن در شهرهای مختلف استان تأمین شده است، اظهار داشت: در این راستا اراضی دولتی در محدوده شهرها به این مهم اختصاص و مساحت اراضی این طرح‌ها افزایش یافته است.

وی تسریع در ساخت واحدهای مسکونی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها، استان بوشهر در اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در بین دیگر استان‌ها رتبه پنجم دارد که باید این جایگاه با تسریع در اجرایی شدن طرح‌ها ارتقا یابد.

استاندار بوشهر بررسی روند طرح‌های ساخت مسکن در شهرها و روستاهای استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: نشست‌های تخصصی بررسی روند ساخت مسکن در شهرستان‌های ۱۰گانه استان بوشهر تشکیل و راهکاری رفع موانع و تکمیل آنها ارائه شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه ساخت مسکن در هر شهرستان به تفکیک باید مورد بررسی قرار گرفته است گفت: این نشست‌ها هر هفته در یکی از شهرستان‌های ۱۰گانه استان بوشهر تشکیل و در زمینه تسریع اجرا طرح‌ها در جلسه شورای تأمین مسکن استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفته شود.

وی با تأکید بر توجه به توسعه زیرساخت‌ها در اراضی ساخت مسکن و تأمین منابع اعتباری بیان کرد: پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح‌ها در اولویت قرار بگیرد.

استاندار بوشهر بر تأمین منابع اعتباری آماده‌سازی اراضی ساخت مسکن تأکید کرد و افزود: از دست‌اندرکاران ساخت مسکن در استان انتظار می‌رود تلاش جهادی در به ثمر رسیدن طرح‌های نهضت ملی مسکن داشته باشند.

ساخت ۴۲ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی در استان بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر هم با بیان اینکه برنامه ۴ ساله استان بوشهر ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن ۴۲ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی است اظهار داشت: کل ثبت‌نام‌کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر ۴۲ هزار و ۵۹۶ نفر است که ۴۹ هزار ۱۰۰ متقاضی حائز شرایط سه استعلام سبز شناخته شده است.

سید محمود دستغیبی تعداد متقاضیان تخصیص پروژه را ۶ هزار ۱۵۳ نفر اعلام کرد و افزود: متقاضیان دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان تاکنون ۴ هزار و ۵۵۷ نفر است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸ هزار و ۱۳۶ واحد مسکونی در قالب ۳۰۷ پروژه در این استان در دست ساخت است اضافه کرد: تعداد واحدهای مسکونی دارای قرارداد سازنده ۷ هزار و ۱۷۵ واحد و تعداد واحدهای دارای قرارداد مشارکت ۴ هزار و ۲۱۳ واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر متقاضیان موثر شناسایی شده در استان را ۷ هزار و ۱۷۵ نفر اعلام و بیان کرد: برای ساخت این واحدها قرارداد دستگاه‌های متولی با سازنده‌ها منعقد شده و از این تعداد نیز ۴ هزار و ۲۱۳ واحد قرارداد مشارکت مدنی آنها منعقد و پروانه ساختمانی ۲ هزار و ۴۵۸ واحد نیز صادر شده است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تاکنون ۴۷۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در بخش‌های مختلف مسکن شهری استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از الحاق ۲۷۰۰ هکتار اراضی دولتی به پروژه نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: با هدف سرعت بخشی در روند اجرای نهضت ملی مسکن ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی دولتی به ۵ شهر این استان الحاق شد.

دستغیبی ادامه داد: در این زمینه ۳ هزار و ۱۳۳.۵ هکتار اراضی الحاقی دارای مصوبه هستند و ۱۱۴.۱۹ هکتار این اراضی درون محدوده شهرها است.

وی بیان کرد: با این الحاق، اراضی مورد نیاز اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای ۴ سال در این استان تأمین شده است.

در ساخت واحدهای مسکونی باید نگاه جهادی شود

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز با اشاره به اینکه برای ساخت مسکن باید فراتر از این برنامه‌ها توجه شود اضافه کرد: در نهضت ملی مسکن در ساخت واحدهای مسکونی باید نگاه جهادی شود.

محمد هادی رستمیان با بیان اینکه استان بوشهر در اجرایی شدن نهضت ملی مسکن رتبه پنجم کشوری دارد خاطر نشان کرد: با شتابی که گرفته شده است انتظار می‌رود واحدهای مسکونی بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل و تحویل شود.

وی ساخت مسکن را نیاز مبرم مردم دانست و تأکید کرد: مسکن یکی از مهمترین و اساسی‌ترین نیاز انسان‌ها است که با تأمین این مهم بخش عمده‌ای از مشکلات اساس آنها برطرف می‌شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با قدردانی از دست‌اندرکاران طرح نهضت ملی مسکن خواستار توسعه زیرساخت‌ها بر اساس منابع اعتباری دولتی شد.