شناسهٔ خبر: 132749 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای احداث بیمارستان شادگان در استان خوزستان

علی نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با تاکید بر اینکه آیین‌نامه ساخت بیمارستان‌ها با تمامی مراکز و ساختمان‌های عمومی دیگر متفاوت است از سرعت دربرنامه‌ریزی برای ساخت بیمارستان شادگان در استان خوزستان به دنبال سفر رییس‌جمهور به استان خبر داد.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر ساخت بیمارستان‌های استاندارد و واجد مقاومت بالا مطابق با آیین‌نامه‌ای فراتر از آیین‌نامه ساخت سایر ساختمان‌ها به دلیل اهمیت آنها در مواقع بحران خبر داد.

نبیان با اعلام برنامه‌ریزی برای ساخت بیمارستان در شادگان پیرو سفر رییس جمهوری به استان خوزستان گفت: مطالعه برای احداث این بیمارستان در سازمان مجری شده است که به زودی جزئیات آن جمع‌بندی و اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با یادآوری اینکه ساختمان‌های عمومی، ساختمان‌هایی هستند که در بحران شرایط امدادرسانی را به مردم خواهند داشت، گفت: ساختمان‌های عمومی به دلیل آنکه یکی از کارکردهایشان خدمات‌رسانی در زمان بحران و بروز حوادث است نوع آیین‌نامه احداث ساختمانی آنها با تمامی مراکز دیگری که در کشور ساخته می شود تفاوت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از همکاری سازمان مجری با هبیتات (برنامه اسکان بشر ملل متحد) برای ساخت بیمارستان‌های ایمن در کشور و ارتقای استانداردهای ساخت بیمارستان مطابق آیین‌نامه‌های بین‌المللی و کشورهای موفق درامر زلزله و بلایای طبیعی خبر داد.

وی تصریح کرد: در ساخت بیمارستان‌ها سازندگان ملزم به رعایت آیین‌نامه‌های زلزله و مقاوم‌سازی هستند و این مورد جزو الزامات است.