شناسهٔ خبر: 132756 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل خبرداد:

خط کشی بیش از ۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل

خط کشی معاون راهداری استان اردبیل  گفت:در جهت ارتقای ایمنی راهها بیش از ۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۱ ماهه گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید از محور اردبیل - مشگین شهرگفت:در مدت یاد شده  ۲۴۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه در محورهای اصلی و فرعی اصلاح ورفع شده است.

وی بااشاره به اینکه در این مدت ۳۸ هزار و۵۰۰ متر از شیب شیروانی راهها توسط راهداران اصلاح شده افزود:۲۱ عدد از رمپ های ورودی و خروجی نیز ایمن سازی شده است.

معاون راهداری استان اردبیل در ۱ ماهه گذشته نگهداری مستمر ۱۸۵ کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه وتونل را توسط راهداران یاد آور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده هزار و۳۰۰ عدد دپوی خاکی در دماغه ها ونقاط پربرخورد استان ایجاد شده است.

هاشمی در این مدت از تسطیح و رگلاژبیش از هزار کیلومتر از حریم راههای اصلی و روستایی در استان خبرداد و تصریح کرد:۶۰ عدد استوانه ایمنی در راههای اصلی و فرعی استان نصب شده است.

وی در جهت آگاهی دهی به رانندگان برای ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه ونصب ۱۱۵ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راههای استان اشاره کرد و خاطرنشان شد:۸۶۱ عدد تابلوهای الزامی در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است.

معاون راهداری استان اردبیل افزود: راهداران  ۱۳۲عدد سرعتکاه پلاستیکی،آسفالتی و مجازی درراهای اصلی و فرعی استان نصب کرده اند.

هاشمی نصب ۲۹۰ متر حفاظ در پرتگاهها ورفوژمیانی،تهیه ونصب ۲۰۰ عدد بازتاب،ارتقای ۱۰۵ شاخه گاردریل،تعمیر ۲۷۰ شاخه از گاردریل های آسیب دیده،شستشوی ۲۱ هزار و۴۰۰ عدد علائم،رنگ آمیزی ۶۱۳ عدد از پایه تابلو وعلائم،رنگ آمیزی ۳۳ عدد از پایه روشنایی و چراغ چشمک زن وتهیه ونصب ۳ عدد چراغ های چشمک زن و پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱ ماهه گذشته برشمرد.

وی با بیان اینکه ۴۸ عدد از راههای دسترسی غیر مجاز در ۱ ماهه گذشته توسط راهداران انسداد شده ادامه داد:۸۷۰ عدد از تابلوهای انتظامی و اخباری نیز اصلاح و مونتاز شده است.