شناسهٔ خبر: 132777 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به مناسبت روز ملی تشکیل شوراهای اسلامی

محبت خواه خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پیامی روز ملی تشکیل شوراهای اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، در متن پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران چنین آمده است: 
از مصادیق تعالی مردم‌سالاری و نماد حضور اجتماعی مردم در قدرت و پیشبرد برنامه‌ های جمعی در جامعه ایران اسلامی نهاد شوراهای شهر و روستاست که در آن به واگذاری امور به مردم، عینیت بخشیده و نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خویش را دو چندان کرده است.در سالی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) راهبرد اصلی کشور را "مهار تورم"و "رشد تولید" بیان کردند، شوراهای اسلامی شهر و روستا بیش از هر زمان دیگر می توانند با اجرای طرح‌های مختلف و اقدامات سازنده و اثرگذار در جهت افزایش تولید و اشتغال‌زایی کمک کنند.
نهاد شورا که شالوده آن ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلامی دارد در واقع به فرایند واگذاری امور به مردم ، عینیت بخشید و به برکت این اتفاق، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، دوچندان گردید.
شوراهای اسلامی شهر و روستاها در طلیعه ششمین دوره، بسیار بالنده‌تر و با تجربه‌تر از پیش در جهت ارائه خدمت خالصانه و صادقانه به مردم و تصمیم‌گیری در حوزه وظایف و اختیارات خود بر اساس آیه «و امرهم شوری بینهم» گام بر می‌دارند.
یکی از مبانی اصلی نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدای شکل‌گیری تاکنون، مشارکت آحاد مردم در سرنوشت کشور بوده است، به طوری که امامین انقلاب همواره بر بهره‌گیری از خرد جمعی در تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و نیز سیاستگذاری‌های حاکمیتی تأکید و تصریح داشته‌اند. 
از این رو، صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا در نهم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ و نیز در ادامه، درج اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم در قانون اساسی توسط نخستین مجلس خبرگان قانون اساسی، نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و سرفصل جدیدی در تحقّق مردمسالاری دینی و ارتقاء سطح مشارکت حقیقی مردم در اداره امور کشور به شمار می‌آید.
بی شک با بررسی عملکرد شورای اسلامی شهر از ابتدای تشکیل تاکنون شاهد ارتقای نمودار عملکرد شهرداریها در عرصه های مختلف و تغییر چهره شهر ها با استفاده از مشارکت و خرد جمعی بوده ایم و این سازمان مردمی روز به روز به هدف اصلی خود که بهره برداری از افکار مختلف و جذب همکاری شهروندان در دست یابی به افق تعیین شده بوده نزدیک تر شده است .
اینجانب این روز را به همه ی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران که با وظیفه شناسی و دانش محوری در جهت حل مشکلات محلی برای نیل به جامعه ی شهروند مدار خالصانه تلاش می نمایند، تبریک گفته و توفیق این عزیزان را در راستای خدمت به مردم سرافزار استان از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.