شناسهٔ خبر: 132789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خبر داد؛

کاهش ۲۹ درصدی تلفات حمل و نقل جاده ای استان در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته

مهندس حسین زاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد از کاهش ۲۹ درصدی تلفات جاده‌ای استان در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، مهدی حسین زاده با تبریک هفتم اردیبهشت ماه، روز ملی ایمنی حمل و نقل و اشاره به اینکه زندگی مردم با حمل‌ و نقل درهم‌ تنیده شده است، اظهار داشت سفر شاهرگ حیاتی و عامل زنده‌ماندن جامعه است که به‌صورت سفر به منظور جابجایی کالا یا سفر در راستای انتقال مسافر قابل‌دسته‌بندی است.

وی افزود: در بررسی عملکرد سال ۱۴۰۱ حدود ۷۲ درصد مسافران و ۹۲ درصد بار کشور از طریق جاده جابه‌جا شدند و این عدد و رقم خود گواهی بر اهمیت و جایگاه حمل‌ و نقل و ایمنی جاده‌ها است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد، با بیان اینکه حمل‌ و نقل جاده‌ای توأم با رعایت اصول  ایمنی، لذت‌بخش است، تصریح کرد: در حمل‌ و نقل جاده‌ای که کالا و مسافر را شامل می‌شود، نکته مهم  سالم رساندن کالا و مسافر به مقصد بسیار حائز اهمیت است و در صورتی‌ که ایمنی‌ در مسیرهای تردد وجود نداشته باشد امید و انگیزه برای جابه‌جایی بار و مسافر نیز کاهش پیدا می‌کند.

حسین زاده با اشاره به مؤلفه‌ها و شاخصه‌های ایمنی سفر عنوان کرد: مسیر پیشروی مسافران، وسیله نقلیه مسافر و کاربر یا همان رانندگان سه مورد مهمی است که می‌تواند در ایمنی سفر بسیار تأثیرگذار باشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد با تأکید بر اینکه اقدامات متعددی از سوی استان در راستای  ایمنی سفر انجام شده است، تصریح کرد: ایمن‌سازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی، ایمن‌سازی فیزیکی مدارس در حوزه راه‌های برون‌شهری و همچنین بحث آموزش و فرهنگ‌سازی از جمله اقدامات مهمی است که برنامه‌ها در این سه محور پیگیری می‌گردد.

حسین زاده گفت :امسال شعارروز ملی ایمنی حمل‌ و نقل  «مشارکت جوانان در اصلاح رفتارهای ترافیکی و کاهش تصادفات» می باشد . وی خاطرنشان کرد: استان یزد موفق شده است با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان و با انجام برنامه ریزی های لازم  تلفات نوروزی سال ۱۴۰۲ را نسبت به نوروز سال گذشته ۲۹ درصد کاهش دهد، که این آمار قابل‌ تأمل است و امیدواریم این روند در طول سال نیز ادامه داشته باشد.

وی در پایان، نمایان‌سازی ماشین‌ها و ناوگان سنگین، برگزاری طرح آموزش در سطح مدارس، برگزاری جلسه کمیسیون ایمنی استان، برگزاری طرح‌های کنترلی با همکاری پلیس‌راه از جمله برنامه‌های هفته ایمنی حمل‌ و نقل در استان یزد ذکر کرد.