شناسهٔ خبر: 132800 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می‌شود

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از ارتفاع امواج در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد که خطر پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به تاسیسات دریایی را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی سامانه افزایش سرعت وزش باد شدید با جهت شمال غربی - جنوب غربی و افزایش ارتفاع امواج از بعدازظهر دوشنبه آغاز شده و تا اواخر وقت جمعه ادامه دارد.

این سامانه موجب افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج بین ۱/۵ تا ۲/۵ متر در ساحل و دور از ساحل  در خلیج فارس و تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان خواهد شد.

غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و آسیب به تاسیسات دریایی از مخاطرات پیش‌بینی شده برای این سامانه است.   

سازمان هواشناسی به اجتناب از عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا، محدودیت در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل توصیه کرده است.