شناسهٔ خبر: 132805 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

جایگاه حمل و نقل ترکیبی در مراکز لجستیک

افندی معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت لجستیک به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصاد کشور گفت: لجستیک می‌تواند ضمن پشتیبانی از نیازمندی‌های محلی، جریان کالا در تبادلات ملی و فراملی را از طریق حمل و نقل ترکیبی و چندوجهی بهبود بخشد.

شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایجاد مراکز لجستیک را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: این مراکز صرفا محل انباشت بار و کالا نیست و نباید نگاهی تک بعدی و تک شیوه ای به امر لجستیک در کشور داشت. 

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی سند آمایش مراکز لجستیک را زمینه ساز همکاری فرابخشی در زمینه حمل و جابجایی کالای داخلی و ترانزیت برشمرد و از آن به عنوان نقشه راه توسعه راهبری این مراکز یاد کرد. 

افندی زاده با اشاره به جایگاه معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه ستاد مراکز لجستیک کشور که نقشی کلیدی در تعامل میان متولیان امور حمل و نقل و لجستیک دارد، از اهمیت لجستیک به عنوان یکی از پیشران های اقتصاد کشور نام برد که می‌تواند ضمن پشتیبانی از نیازمندی‌های محلی، جریان کالا در تبادلات ملی و فراملی را از طریق حمل و نقل ترکیبی و چندوجهی بهبود بخشد.

وی تاکید کرد: حسب قانون و سیاست های بالادستی، تشویق به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پیشبرد طرح های کلان کشور مورد اقبال وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم است که این امر نیازمند مطالعات اقتصادی طرح های توسعه و جانمایی‌های دقیق علمی با در نظر گرفتن تمام ابعاد جهت کاهش ریسک‌های سرمایه‌گذاری است تا سرمایه‌گذاران با اطلاعات کافی بتوانند از نتیجه سرمایه‌گذاری خود مطمئن باشند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش دبیرخانه ستاد مراکز لجستیک به عنوان راهبر امر لجستیک در وزارت راه و شهرسازی ضمن همسوسازی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت متبوع و هماهنگی با سایر وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های دخیل، تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به مشارکت در ایجاد و بهره برداری از مراکز لجستیک کشور است.