شناسهٔ خبر: 132816 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری

طرح بازآفرینی شهری کوهسار و مشکین دشت بررسی شد

البرز بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان طرح بازآفرینی شهرهای کوهسار و مشکین دشت و ناکارآمدی محله‌های این شهرها مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری در سالن شهدای دولت به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به منظور بررسی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر کوهسار و مشکین دشت و هماهنگی سازمان‌های ذیربط تشکیل شد.

در ابتدای جلسه یونس سیفی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان البرز ضمن قرائت دستورکار، گزارش عملکرد اعضای ستاد بازآفرینی و مصوبات جلسه قبل را تشریح نمود و از مهندسین مشاور پروژه مطالعاتی شهر کوهسار حاضر در جلسه خواستند تا گزارش خود را در خصوص مطالعات انجام شده در زمینه بافت‌های ناکارآمد و بافت فرسوده ارائه دهند.

در ادامه نماینده مهندسین مشاور پروژه مطالعاتی شهر کوهسار ضمن ارائه گزارش تفصیلی از طرح بازآفرینی شهری کوهسار و ناکارآمدی محله‌های ۷ گانه، پیشنهاداتی در خصوص رفع ناکارآمدی‌ها منجمله احداث پارک و سرای محله، دسترسی به خدمات و زیرساخت شهری، دسترسی به مراکز درمانی، حمل و نقل عمومی، احداث سالن ورزشی چند منظوره، ایجاد فضای سبز در تپه امامزاده، بهسازی شبکه معابر و مرمت و اصلاح هندسی معابر شهر کوهسار ارائه داد.

همچنین بسته‌های تشویقی برای محلات ناکارآمد از سوی شهرداری و سایر ارگان‌های ذیربط منجمله آب، برق، گاز و نظام مهمدسی در این جلسه ارائه گردید.

پس از آن موحدی پور رئیس اداره بازآفرینی شهری استان البرز ضمن اشاره به ۶۳ شاخص مورد بررسی مشاور در شهر کوهسار از تصویب اولین طرح در سال ۱۴۰۰ طی تشکیل ۳ کارگروه و ۱۸ مصوبه خبر داد.

سپس شهردار کوهسار در خصوص طرح بازآفرینی شهر کوهسار مطالبی عنوان کرد و با اشاره به رفع نواقص طرح از اعضای جلسه درخواست موافقت با طرح و تصویب آن شد.

در ادامه مشاور طرح بازآفرینی شهر مشکین دشت توضیحاتی در خصوص این طرح و حریم‌های ریلی، بالگردی، گاز، مسیل و گسل‌های زلزله ارائه و ناکارآمدی محله‌های این شهر ارائه داد. پس از آن خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن تاکید بر اهمیت طرح بازآفرینی شهری در استان، خواستار تسریع در روند اعطای تسهیلات بانکی و جهش در صدور پروانه ساخت واحدهای مشمول این طرح شد.

در پایان افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از لزوم اجرای ماده ۹ قانون حمایت از احیاء و بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداران، اداره ثبت اسناد و املاک، راه و شهرسازی و استانداری البرز سخن گفت و مقرر شد در این راستا این کارگروه نسبت به اعطای اسناد مالکیت اراضی و املاک فاقد سند مالکیت در محدوده بافت فرسوده به مالکین املاک قولنامه‌ای اقدامات لازم را در جهت حمایت از این طرح به انجام رسانند.