شناسهٔ خبر: 132817 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان راهداری و دانشگاه جامع امام حسین (ع)

تفاهم نامه تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دانشکده عمران، آب و انرژی دانشگاه جامع امام حسین (ع) به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری مشترک دوجانبه با حضور حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری و رضا غفارپور رئیس دانشکده عمران، آب و انرژی دانشگاه جامع امام حسین (ع) با حضور جمعی از اعضای هیات علمی و روئسای پژوهشکده های تخصصی دانشگاه جامع امام حسین (ع) به امضاء رسید.

در این نشست بر تعامل و همکاری آموزشی، علمی-پژوهشی، طراحی و تولید محصول، شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود به منظور رفع نیازهای متقابل، پیاده‌سازی طرح‌های مطالعاتی، موضوعات راهبردی، آموزشی، نوآورانه، ارتقاء ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، تجارب و دستاوردها تاکید شد.

بر این اساس اقدامات مشترک در حوزه‌های آموزشی، مطالعاتی و عملیاتی دانش بنیان شامل برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و کارگاه‌های مشترک با هدف ارتقاء توانمندی‌ها و مهارت‌ها، تامین خدمات علمی، انسانی، تخصصی و تجهیزاتی مورد نیاز برای تدوین اسناد راهبردی، طرح‌های مطالعاتی و عملیاتی، تسهیل استفاده از توانمندی‌ها و امکانات دانشکده مانند قطب‌های علمی، مراکز پژوهشی، نوآوری و فناوری و حمایت از انجام پایان‌نامه‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه جامع امام حسین (ع) مورد توافق قرار گرفت.

همچنین شناسایی و احصاء نظام مسائل و نظام پاسخگویی، همکاری در برگزاری نشست‌ها و سمینارهای علمی و همایش‌های تخصصی، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز به منظور تبادل تجارب علمی، آموزشی و پژوهشی، برگزاری دوره‌ها و بازدیدهای علمی و آموزشی، همکاری در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی طرفین و کمک به انتقال دانش فنی و اجرای طرح‌های مورد نیاز با استفاده از ظرفیت دانشکده‌ها و قطب‌های علمی پیشرو از محورهای مشترک مورد تفاهم بود.

مقرر شد در راستای اجرای تفاهم نامه، اولین مجموعه چند منظوره شبیه ساز ماشین آلات مهندسی راهداری با استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی طراحی و برای مقاصد آموزشی و مطالعاتی در اختیار مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری قرار گیرد.