شناسهٔ خبر: 132839 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار باران طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور/کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر

باران کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه و روزهای آتی اظهار کرد: امروز در مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از سواحل شمالی، شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در ساعات بعدازظهر با رگبار پراکنده و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک همراه خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا هم ادامه بارش‌ها را در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز و خراسان شمالی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما را برای سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌کنیم. 

رفیعی خاطر نشان کرد: این بارش‌ها به تناوب تا روز پنجشنبه با شدت و ضعف در این مناطق ادامه می‌یابد. 

وی افزود: برای تهران هم امروز آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌های استان تهران پیش‌بینی شده که احتمال آب گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال صاعقه و تگرگ هم وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه دمای امروز تهران را ۲۸ درجه بالای صفر پیش‌بینی کرد و گفت: کمینه دما هم امروز به ۲۰ درجه بالای صفر رسید و با توجه به هشدار سطح نارنجی صادر شده، بارش‌ها امروز در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و شمال سمنان سبب آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی خواهد شد.

وی افزود: احتمال برخورد صاعقه و تگرگ و احتمال سقوط سنگ در مناطق کوهستانی وجود دارد.

رفیعی اظهار کرد: با توجه به احتمال رخداد تگرگ، احتمال خسارت به بخش کشاورزی هم در این شرایط وجود دارد.