شناسهٔ خبر: 132840 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برف‌روبی ۳۰ کیلومتر از جاده دهستان موگویی در کوهرنگ

30 کیلومتر از جاده دهستان موگویی در کوهرنگ برف‌روبی شد مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از زمان آغاز عملیات بازگشایی محور چلگرد به دهستان موگویی در اواخر فروردین امسال تاکنون بیش از ۳۰ کیلومتر از این محور ۶۴ کیلومتری برف روبی شده و این عملیات با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است.

روح الله غلامی افزود: عملیات بازگشایی با فعالیت ۹ دستگاه ماشین آلات راهداری و حضور ۱۵ نیروی انسانی ادامه دارد و امید می‌رود این محور تا نیمه اردیبهشت به طور کامل بازگشایی شود.

وی به بارش‌های سنگین برف در زمستان سال گذشته در بسیاری از محورهای کوهستانی چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: عملیات برف‌روبی به صورت پیوسته از زمان بارش‌ها در جاده‌های ارتباطی استان انجام شد که با توجه به سخت‌گذر بودن محور موگویی و احتمال وقوع بهمن، اقدام برای بازگشایی آن به اواخر فروردین امسال موکول شد.

غلامی با بیان اینکه اهالی روستاهای این دهستان در طول زمستان و قطع ارتباط با مرکز شهرستان کوهرنگ از مسیرهای ارتباطی بزنوید لرستان و فریدن اصفهان تردد داشتند، یادآور شد:با بازگشایی این محور، ارتباط ۱۵ روستای واقع شده در دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ با مرکز این شهرستان پس از هفت‌ماه برقرار می شود.

گفتنی است، دهستان موگویی واقع در شمال شهرستان کوهرنگ از جمله مناطق کم‌برخوردار چهارمحال و بختیاری است که روستای سرآقاسید به‌عنوان یکی از روستاهای پلکانی ایران در این دهستان قرار دارد.