شناسهٔ خبر: 132861 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

۱۶۵ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم به ثبت رسید

نصرآبادی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم اظهار داشت: این آزمایشگاه در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی طی سال گذشته موفق به ثبت بیش از ۱۶۵ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی در پروژه‌های ملی و استانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید رضا نصرآبادی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم گفت: این آزمایشگاه دارای ۳۶ نفر پرسنل فنی و تخصصی، یک شعبه فعال و ۱۰ واحد محلی بوده و طی سال گذشته خدمات منحصربفرد خود را به  ۸۹ پروژه ملی و استانی ارائه کرده است.

نصرآبادی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقاء کیفی پروژه‌های ملی در استان حضوری موفق داشته است، خاطر نشان کرد: این آزمایشگاه موفق شد طی سال گذشته در ارتقاء کیفی ۱۹۰ هزار متر مربع از پروژه کنترل کیفی طرح نهضت ملی مسکن نقش آفرینی تاثیرگذاری داشته باشد.

وی همچنین به دیگر پروژه‌های ملی و استانی که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در استان خدمات آزمایشگاهی و فنی و مهندسی به آنها ارائه کرده است افزود: پروژه راهسازی محور ورجان – پردیسان، پروژه کنترل کیفیت پروژه‌های راهداری استان، ارائه طرح اختلاط آسفالت متخلخل، طرح اختلاط بتن، تثبیت خاک با سیمان، آهک RCCP برای اولین بار در استان، حضور در پروژه‌های شهرداری قم، پروژه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی قم، پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، پروژه‌های بخش خصوصی و حضور در  پروژه ۳۰ کیلومتر محور نیزار- قم از جمله اقدامات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم طی سال گذشته بوده است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم با اشاره به ارائه خدمات به سازمان‎ها و دستگاه‌اجرایی و پروژه‌ شرکت‌های خصوصی در استان گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با هدف ارتقاء کیفی، افزایش طول عمر مفید پروژه‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های پروژه‌ موفق به ثبت بیش از ۱۶۵ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی از جمله ، ۱۱۹ مورد آزمایش CBR، ۲ هزار و ۳۸۵ مورد آزمایش خاک، ۲۹ مورد طرح اختلاط آسفالت، ۱۱۲ مورد تست جوش، ۳ هزار و ۵۹۹ مورد آزمایش فیزیکی و شیمیایی، یک هزار و ۵۰۴ مورد آزمایش میلگرد، یک هزار و ۷۰۷ مورد آزمایش مرغوبیت مصالح، ۳ هزارو ۹۴۸ مورد آزمایش کشش وخمش میلگرد، ۳۹۰ متر حفاری دستی و یک هزار و ۲۵۸ متر حفاری دورانی را طی سال گذشته به ثبت رسانده است.

نصرآبادانی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه حضور موفقی در بازارهای جدید در استان داشته است تصریح کرد: با تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در کلیه پروژه‌های شاخص بالاخص در حوزه راه، آب و صنایع و ... حضور موفق و تاثیرگذاری رقم خورده است  و شاهد رشد چشمگیری در ارائه خدمات آزمایشگاهی GSI، CBR و طرح آسفالت نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.