شناسهٔ خبر: 132869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی برنامه‌های این اداره کل در روز ملی ایمنی حمل و نقل را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل تصریح کرد: باتوجه به اهمیت موضوع ایمنی در حمل و نقل و تأثیر آن در توسعه اقتصادی، نامگذاری این روز در راستای تأکید بیش از پیش بر رعایت نکات ایمنی صورت گرفته و همزمان با این روز برنامه‌های متنوعی در استان برای ترویج فرهنگ ایمنی اجرا شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی هایی صورت گرفته برای روز ملی ایمنی حمل و نقل می توان به شرکت اعضای کمیسیون ایمنی راه های استان در جلسه کمیسیون ایمنی راه های کشور از طریق ویدئو کنفرانس، استقرار تیم‌های کنترل و نظارت در محورهای مواصلاتی و پاسگاه های پلیس راه استان، درج پیام ایمنی در سربرگ مکاتبات و کارتابل دستگاه‌های دولتی، بازدید دانش آموزان از مرکز مدیریت راه‌ها، شرکت در نمازعبادی سیاسی جمعه، ارسال پیامک ایمنی برای دستگاه های دولتی و تشکل های بخش حمل و نقل اشاره کرد.

جلال زاده به اجرای طرح های ارتقای ایمنی میان کابران آسیب پذیر اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای طرح های ایمنی دانش آموزان در سالیان گذشته با هدف افزایش و ارتقاء ایمنی عبور و مرور دانش آموزان ، برگزاری مسابقه میان دانش آموزان و اهدای جوایز به آثار برتر با موضوع ایمنی و همچنین نصب بنر با مضمون پیام‌های ایمنی در نقاط مستعد تصادفات، راهدارخانه ها  و ... از دیگر اقدامات انجام شده در این روز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه در این روز برنامه‌های قابل توجهی در نظر گرفته شده بود ادامه داد: به منظورآگاهی بخشی بیشتر، هماهنگی با پلیس راه استان جهت استفاده حداکثری و استقرار در سطح محورهای استان و همچنین پخش کلیپ‌های آموزشی عوامل خطر و ترویج نکات ایمنی در کانال‌ها و شبکه‌های مجازی از جمله برنامه‌های اجرا شده در روز ایمنی بود.

جلال زاده یادآور شد: استفاده از ظرفیت پایانه‌ها برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی روز ایمنی و درج متن روز ملی ایمنی حمل و نقل در گوشه تصویر شبکه استانی با روز مربوطه نیز از برنامه‌های دیگر این اداره کل در روز هفتم اردیبهشت ماه بود.