شناسهٔ خبر: 132889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی به طول ۲۳ کیلومتر در محور دیهوک- راور

عملیات روکش آسفالت گرم محور دیهوک - راور  (12).jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک از اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی در محور دیهوک - راور به طول ۲۳ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، احمد آخوندی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک با اشاره به اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی در محور دیهوک - راور به طول ۲۳ کیلومتر گفت: هزینه اجرای این پروژه حدود ۱۲۰ میلیارد ریال و هزینه طرح روکش حفاظتی آسفالت از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک با بیان این که اجرای روکش آسفالت حفاظتی از سرعت بالایی برخوردار است ، تصریح کرد: این نوع آسفالت یک نوع عملیات ترمیمی است که فرسودگی و خرابی رویه را در هر دوره به طور متوسط بین ۲ تا ۳ سال به تاخیر می اندازد که باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می شود.

آخوندی افزود: در همین راستا ، از کیلومتر ۱۱۰ تا ۱۴۰ محور دیهوک – راور که از جمله محورهای پرتردد و ترانزیتی استان بوده نقاطی را که بیشترین فرسودگی رویه آسفالتی را داشته اند بصورت مقطعی و با استفاده از شیوه‌های نوین در نگهداری بهینه آسفالت حفاظتی چیپ سیل انجام شده است.

لازم به ذکر است که دیهوک بعنوان وسیعترین بخش کشور ، دارای بیش از۸۰۰ کیلومتر راه است که بیش از ۶۵۰ کیلومتر آن را محورهای اصلی، فرعی ، بزرگراه و راههای روستایی آسفالته تشکیل می دهد.