شناسهٔ خبر: 132936 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

برگزاری مانور اطفای حریق در مرکز لجستیک آپرین

عکس مانور اطفای حریق در مرکز لجستیک آپرین همزمان با هفته ایمنی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همزمان با هفته ایمنی اقداماتی در راه‌آهن تهران به منظور گرامیداشت این هفته و تاکید بر اهمیت این موضوع در حمل‌ونقل ریلی برگزار شد که از جمله آن‌ها مانور اطفای حریق با سناریو آتش سوزی در سالن قطار مسافری بود.

این مانور با هدف سنجش و نمایش میزان آمادگی جسمانی تیم آتش نشانی و نیروهای عملیاتی در پایانه مرکز لجستیک آپرین انجام شد.

سناریوی مانور براساس سهل انگاری و بی توجهی مامور بود که با انداختن باقیمانده سیگار روشن به آتش کشیده شدن سالن قطار مسافری منجر شد و ماموران آتش نشانی با توان بالا و آمادگی کامل موفق به مهار آتش شدند.

بعد از اطفای حریق سالن قطار مسافری زنگ اعلام دومین آتش سوزی در انبار مرکز لجستیک آپرین اعلام شد.

در ادامه مانور اول نیروهای آتش نشانی مقیم در مرکز لجستیک آپرین بعد از اطفای حریق سان قطار مسافری در اقدامی غیرمنتظره برای اطفای حریق دوم در محوطه انبار اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه‌آهن تهران سنجش و توانایی نیروهای آتش نشانی مقیم در مرکز لجستیک آپرین در مانور دوم بسیار بالا بود و براساس ارزیابی انجام شده توسط کارشناسان این مانور در سطح بالایی قرار گرفت.

در ادامه اقدامات انجام شده در هفته ایمنی، اعضای کمیسیون ارتقاء ایمنی راه آهن تهران با هدف بررسی مخاطرات مرکز لجستیک آپرین جلسه ارتقاء ایمنی در ساختمان مرکزی آن مجموعه برگزار کردند.

در این جلسه به موضوع ساختمان سوزنبانی در آپرین و بررسی روشنایی محوطه مانوری در خطوط اعزام و همچنین مسیر بین خطوط ایستگاه آپرین جهت سهولت در تردد ماموران و بازرسین فنی بحث و گفتگو شد.

اداره کل راه‌آهن تهران در ادامه اقدامات خود در هفته ایمنی به منظور افزایش ایمنی و ضرورت رعایت نکات ایمنی و همچنین افزایش سطح آگاهی و دانش همکاران در سایت پردیس راه آهن تهران تابلوهای هشداردهنده و بازدارنده ایمنی در نقاط مختلف جهت جلوگیری از حوادث احتمالی نصب شد.