شناسهٔ خبر: 132937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار و مسئولان کشوری و استانی انجام شد؛

تجلیل از فعالان و برگزیدگان ایمنی و حمل و نقل استان کرمان

با حضور استاندار و مسئولان كشوري و استاني؛ موقعیت جغرافیایی استان کرمان، وضعیت راهها، ایمنی خودروها و همچنین کمبود اعتبارات، رفتارهای ترافیکی و دیگر مشکلات اینچنینی باعث شد تا آمار تلفات جاده ای این استان هواره بالا باشد اما این آمار در نوروز امسال با بسیج همه ظرفیت ها و با وجود افزایش ۱۶ تا ۲۰ درصدی ترددهای جاده ای، ۵۴ درصد کاهش یافت و این امر سبب شد تا مدیران استان با بررسی راهکارهای مختلف سعی بر حفظ این آمار داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، آیین تجلیل و قدردانی از دست اندرکاران ایمنی و حمل و نقل جاده ای کرمان با حضور استاندار کرمان، مسئولان کشوری و استانی سازمان راهداری و نیز نمایندگان مجلس در کرمان برگزار شد تا فرصتی هم باشد راهکارهایی جهت رفع مشکل حوادث رانندگی و تلفات جاده ای استان کرمان و همچنین تثبیت روند نزولی این حوادث ارائه شود .

استاندار کرمان گفت: کاهش ۵۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی استان کرمان نشان داد که می توان آمار این حوزه را کاهش داد و امیدوارم بخشی از مشکلات جاده ای استان کرمان در سال جدید رفع و برای رفع نقاط حادثه خیز نیز بسرعت مناقصه ای برگزار و این پروژه با جدیت اجرا شود.

محمدمهدی فداکار در این نشست با اشاره به کاهش حوادث رانندگی نوروزی این استان افزود : بیمه ها پای کار بیایند و بخشی از هزینه کاهش تصادفات را به شرکتی اختصاص دهند تا برای نجات جان انسان‌ها در محورهای ارتباطی کمک کند.

فداکار در ادامه گفت: اگر بیمه ها پای کار بیایند می توان مشکل حوادث و تلفات رانندگی را با سرعت بیشتری رفع کرد، ضمن آنکه این کار از ضررهای بعدی بیمه ها نیز جلوگیری می کند.

وی با اشاره به کاهش تصادفات و تلفات نوروزی استان کرمان خاطرنشان کرد: طی این ایام بیش از ۴۰ نفر کمتر از مدت مشابه سال گذشته در محورهای ارتباطی استان جان خود را از دست دادند که این مهم باوجود افزایش ترددها، با وظیفه شناسی و سختی رقم خورده است.

وی تصریح کرد: کرمان حاضر است کنسرسیومی در راستای کاهش تلفات جاده ای تشکیل دهد و به ازای میزان کاهش تلفات، اعتباری به این کنسرسیوم برای ارتقاء ایمنی جاده ها اختصاص دهند.

فداکار عنوان کرد: ایران با همکاری روسیه کریدور شمال به جنوب را اجرا می کند و دو کشور پیگیر هستند این کریدور فعال شود؛ در این کریدور هر مسیری که بخواهند بروند باید از استان کرمان عبور کنند و این امر ظرفیت خوبی برای استان ایجاد می کند.