شناسهٔ خبر: 132944 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

برنامه تحول مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تدوین می‌شود

اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر لزوم ایجاد تحول در این وزارتخانه به همه استان‌ها اعلام کرد برنامه تحولی در حوزه مدیریت و منابع انسانی را تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در نشست تخصصی معاونان توسعه و منابع انسانی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها که صبح امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد تحول و توسعه در همه بخش‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی گفت: معاونت‌های استان‌ها به تهیه و تدوین برنامه تحولی در حوزه مدیریت و منابع انسانی اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: باید با بازنگری عملکرد، برخی نارسایی‌ها و عدم توازن و تناسب در عزل و نصب‌ها و توانمندی و مسؤولیت واگذار شده را برطرف کرد.

اسلامیان گفت: برنامه تحولی وزارت راه و شهرسازی آغاز شده تا ساختار هوشمندتر و بهره‌ور تر را برای استان‌ها فراهم کنیم.

ملی سازی اعتبارات استانی موضوع دیگری بود که از سوی اسلامیان مورد تاکید قرار گرفت و گفت: در تلاشیم با ایده‌های تحولی و استفاده از ظرفیت‌های موجود مثل صندوق ملی مسکن برخی مشکلات در حوزه پرداخت‌ها را برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اساس‌نامه‌های سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی اصلاح می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به لزوم اجرایی شدن طرح مهم ایراندخت گفت: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی سهم بانوان در مشاغل مدیریتی باید تا پایان سال ۱۴۰۲ افزایش یابد و راهبردهای عملیاتی برای تحقق این هدف برای استان‌ها ارسال می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: باید با ارتقا عزت و وضعیت و رفع نارضایتی‌ها مانع از یاس و نا امیدی کارمندان و به دنبال آن ضعیف شدن عملکرد آن‌ها شویم.

وی برپایی میزهای خدمت در استان‌ها را اقدامی قابل تقدیر یاد کرد و گفت: استان‌های بر تداوم برگزاری این‌ میزها اهتمام ورزند.

اسلامیان بر موضوع مدیریت استعداد نیز تاکید کرد و افزود: باید با شناسایی استعدادها و شایستگی‌ها، انتصابات را بر این اساس انجام دهیم.

گفتنی است، اصغر صمدی مدیرکل امور مالی و ذیحساب وزارت راه و شهرسازی در این جلسه به بیان راهکارهای عملیاتی برای کاهش هزینه‌های غیر ضروری پرداخت.

در این نشست ضمن معرفی جشنواره سراسری ملی ایده‌پردازی با عنوان پیمان برای پیشرفت و جزئیات داوری این ایده‌ها به این موضوع اشاره شد که علاوه بر تقدیر از ایده‌های برتر، در پایان این جشنواره ایده‌های ارسال شده  ر قالب کتابی با عنوان فصل ایده‌ها منتشر می‌شود.

در ادامه جلسه محمد حسین نصرنیا، رئیس مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی به تحلیل سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی و نوآوری پرداخت و ضمن بیان راهکارها و نیازمندی‌ها در مسیر بهبود وضعیت نیروی انسانی وزارت راه و شهرسازی و ارائه راهکارهای نوآورانه در این مسیر بر لزوم جمع آوری اطلاعات نیروی انسانی و تکمیل نرم افزار ویژه در این خصوص تاکید کرد.

در این جلسه مدیران و معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی استان‌ها نیز به بیان اقدامات نوآورانه انجام شده در حوزه نیروی انسانی استان خود پرداختند.