شناسهٔ خبر: 132945 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان جعفریه خبر داد؛

۳ نقطه مستعد حادثه درمحور روستایی قاهان شهرستان جعفریه حذف می شوند

خبر رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان جعفریه عنوان کرد: طی اجرای طرحی امانی و با همیاری خیرین راه ساز، سه قوس مستعد حادثه درمحور روستایی قاهان شهرستان جعفریه با اجرای عملیات کوه بری و برداشت ۳۲ هزار متر مکعب بار، به عرض تقریبی ۲۰ متر تعریض و رفع می شود

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی از استان قم، مسعود زوار زاده رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان جعفریه از اجرای طرح حذف سه نقطه مستعد حادثه در محور روستایی قاهان شهرستان جعفریه خبرداد.

زوار زاده درادامه خبر فوق افزود: دراین طرح که به صورت امانی و با همیاری خیرین راهساز درحال اجراست، نسبت به حذف سه قوس درمحور قاهان شهرستان جعفریه اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: به منظور تعریض سه قوس این محور وضرورت  استفاده از پیکور، از خیرین راهساز جهت تامین یکدستگاه پیکوردرخواست همیاری شد که این مجموعه نسبت به تامین آن اقدام کردند.

زوارزاده طول اجرایی این پروژه را درسه قوس اصلاحی افزون بر۵۰۰ متر دانست و گفت: به منظور حذف قوسها ورفع این سه نقطه مستعد حادثه، هریک ازپیچها به میزان ۲۰ متر تعریض می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان جعفریه ضمن یادآوری این مهم که تمامی عملیات خاکبرداری،بارریزی وتسطیح این پروژه به صورت امانی درحال اجراست اظهار داشت: به منظور تعریض قوسها نسبت به عملیات کوهبری توسط یکدستگاه پیکور اقدام و افزون بر ۳۲ هزار متر مکعب بار از این سه پیچ برداشت شده است.

زوار زاده درتوضیحی تکمیلی درخصوص بارهای برداشتی از قوسها عنوان کرد: با عنایت به ضرورت تسطیح حرایم، ایمن سازی نقاط مرتفع جاده ای و ... درطول راههای حوزه مسئولیتی اداره متبوع، نسبت به بارریزی تراشه ها و خاکهای برداشتی از قوسها، درنقاط مورد نیاز اقدام می شود.

وی درخصوص بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح رفع سه نقطه مستعد حادثه در محور روستایی قاهان اظهار داشت: این پروژه به دلیل اهمیت آن، با وجودایام تعطیلات نوروزی، از اول فروردین ماه امسال آغاز و ان شا... تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

زوارزاده متذکر شد: بحمدا... پروژه درمراحل پایانی قراردارد وپس از جابجایی تیرهای روشنایی و تسطیح کامل نقاط تعریضی، بزودی نسبت به آسفالت آنها نیز اقدام خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل مترددین از این محور با عوامل اجرایی تصریح کرد: طی این طرح شش نفر عوامل فنی با بهره برداری ازپنج دستگاه انواع ماشین آلات راهداری، درحال اجرا و تکمیل پروژه هستند که جا دارد از تمامی این همکاران و خیرین راهساز که درتامین پیکور اهتمام ورزیده اند تشکر کنم.