شناسهٔ خبر: 132946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استاندار کرمان اعلام کرد؛

استان کرمان نیازمند امکانات و اعتبارات مناسب ملی برای احداث پاسگاه و راهدارخانه کافی است

استان كرمان نيازمند امكانات و اعتبارات  مناسب ملي براي احداث پاسگاه و راهدارخانه كافي است معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان این مطلب که پاسگاه و راهدارخانه کافی و امکانات مناسب نداریم، خطاب به مسئولین کشوری گفت: امکانات و اعتبارات مناسب ملی به استان کرمان بدهید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در آئین تجلیل و قدردانی از فعالان و برگزیدگان بخش ایمنی حمل و نقل جاده ای استان کرمان حضور در نقاط حادثه خیز را مثمرثمر دانست و گفت: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا کرمان اعلام کرد که از پذیرش مسافر معذوریم لذا مقایسه امسال با سال گذشته درست نیست.

موسوی با اشاره به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد در ادامه با مقایسه رشد تردد جاده‌ای استان‌های مختلف با کرمان افزود: استان سیستان و بلوچستان با رشد ۲۱ درصدی، ۵۳۰ هزار تردد و استان ایلام با رشد ۱۹ درصدی ۷۲۷ هزار تردد و خوزستان با ۱۸ درصد رشد، یک میلیون و ۹۰۰ هزار تردد ثبت کرده‌اند. کرمان در وسعت و طول راه ها گسترده‌تر است و این آمارها قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست.

معاون عمرانی استاندار کرمان اظهار کرد: استان کرمان با بحث قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز مواجه است در حالی که برخی از استان‌ها با چنین پدیده‌ای آشنا نیستند و توقع کمک به استان کرمان را داریم تا بودجه‌های بیشتری به استان داده شود. متاسفانه امکانات مناسبی به ما داده نمی‌شود و وقتی که آمار تصادفات بالا می‌رود، توبیخ می‌شویم اما وقتی آمار کاهش پیدا می‌کند می‌گویند وظیفه است.

وی با تاکید برآنکه اگر امکانات داشته باشیم این کاهش ۵۴ درصدی بیشتر از ۸۰ درصد می‌شود، اظهار کرد: درصد تلفات تصادفات استان کرمان سه سال به جز سال گذشته کاهشی بوده است.

معاون عمرانی استاندار کرمان از اقدامات و ابتکارات استان کرمان برای کاهش تصادفات سخن گفت و خاطرنشان کرد: در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها سیاه چادرهای عشایر برپا و پلیس و راهداری در این نقاط مستقر شدند و این باعث کاهش حوادث در این نقاط شد.

آیت‌اللهی موسوی در ادامه یادآور شد: از ۸۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور ۱۸۸ مورد در استان کرمان است که بیشتر آنها رفع نقص شده و در حدود ۷۱ نقطه درون شهری و برون شهری ( ۳۶ مورد برون شهری و ۳۵ درون شهری) و هفت محور دچار مشکل هستیم که باید اعتبارات مناسب به آن داده تا نقص این محورها رفع شود.