شناسهٔ خبر: 132956 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

روکش آسفالت بیش از ۷۰۰ کیلومتر از محورهای جنوب سیستان و بلوچستان

بهسازی و روکش آسفالت راه های کرج معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از اجرای ۷۳۸ کیلومتر روکش آسفالت در جاده های جنوب استان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، علی بامری، معاون راهداری اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد، اقدام به بهسازی و روکش آسفالت شده است.

وی افزود : طی عملیات بهسازی و روکش راه‌های شریانی، فرعی و روستایی طی سال گذشته، روکش ۷۳۸ کیلومتر از راه های جنوب استان به بهر برداری رسیده است.

بامری ادامه داد: از دیگر اقداماتی که برای نگهداری رویه آسفالتی راه‌ها انجام می‌شود انجام چاله پرکنی برای رفع خرابی‌هایی است که نیاز به اقدام سریع دارند که طی سال ۱۴۰۱ با برنامه ریزی و مدیریت اداره نگهداری راه‌های جنوب استان در سطح راه‌ها انجام شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی خاطرنشان کرد : موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن یک رویه سالم همراه با خط کشی و نصب علائم ایمنی  لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهداف ما مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی،حفاظتی و تقویتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.