شناسهٔ خبر: 132984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شروع بهسازی محدوده روستای دهنو در محور «خمین - الیگودرز» به طول هشت کیلومتر

مهرداد جهانی کارگاه جاده‌ای بهسازی و روکش آسفالت محور «خمین - الیگودرز» در محدوده «روستای دهنو» شهرستان خمین بطول هشت کیلومتر فعالیت خود را شروع کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی»  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آغاز عملیات اجرایی بهسازی و روکش آسفالت محور خمین - الیگودرز با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

وی افزود: این طرح در امتداد اجرای طرح‌های ارتقاء رویه آسفالتی راه‌های شهرستان خمین پس از پروژه های لکه گیری و روکش آسفالت محورهای خمین - رباط مراد و خمین - اراک فعال شده و در محدوده روستای دهنو بطول هشت کیلومتر اجرا خواهد شد.

جهانی با اشاره به فعالیت سه کارگاه اجرای آسفالت در سه محور مختلف شهرستان خمین خاطرنشان کرد: اعتبار جذب شده برای این سه طرح برابر با ۵۵۰ میلیارد تومان می‌باشد که توسط سه پیمانکار مختلف بخش خصوصی و تحت نظارت مهندسین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در حال اجراست.

تعمیر روشنایی طولی محور خمین به اراک، اجرای واریانت روستای میان رودان در محور خمین - رباط مراد، رفع نقاط پرتگاهی و اصلاح شانه خاکی و شیب شیروانی در محورهای «خمین - گلپایگان» و «خمین - محلات» از دیگر اقدامات شاخصی است که به گفته جهانی در حال حاضر هم بصورت پیمانی و هم امانی در مرحله تکمیل عملیات اجرایی است.

وی سال ۱۴۰۲ را فرصتی مغتنم برای ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی در راستای تحقق شعار امسال برشمرد و افزود: با ایجاد بسترهای مناسب حمل و نقل و ایجاد سهولت در ترددهای جاده‌ای، بدون شک شاهد توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بویژه در مناطق روستایی خواهیم بود که حاصل آن رشد تولید، توسعه اقتصادی و افزایش سطح رفاه اجتماعی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عزم راهداران برای ارتقاء ایمنی و برقراری تردد ایمن در محورهای مواصلاتی را یک ضرورت برشمرد و در ادامه بر تقویت اراده و روحیه جهادی در انجام امور محوله و پیشبرد اهداف سازمانی و تحقق سیاست‌های اجرایی به راهداران سراسر استان تأکید کرد.

شهرستان خمین یکی از شهرستانهای ۱۲ گانه استان مرکزی است که بعلت همسایگی با استان‌های لرستان و اصفهان و مرکز استان مرکزی دارای محورهای شریانی پر تردد و با اهمیتی است بطوریکه میزان تردد روزانه در شبکه راه‌های این شهرستان بطور میانگین برابر با ۳۶ هزار تردد می‌باشد.