شناسهٔ خبر: 133010 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور/وزش باد شدید و گردوخاک در استان خوزستان

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی کشور برای امروز کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه و روزهای آتی اظهار کرد: از امروز تا روز پنجشنبه شاهد بارش‌ باران در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، بخش‌هایی از خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌ها به صورت رگباری و در برخی ساعات همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود که گاهی با گرد و خاک و تگرگ در مناطق مستعد همراه می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌ها به خراسان جنوبی محدود خواهد شد.

وی افزود: امروز سه‌شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما را خواهیم داشت و طی دو روز آینده در استان خوزستان وزش باد شدید و گردوخاک وجود دارد.

به گفته رفیعی آب‌های خزر و خلیج فارس تا روز پنجشنبه مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: با توجه به بارش‌های امروز در شمال آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی امکان آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب وجود دارد.

وی ادامه داد: در مناطق کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد و هموطنان باید احتیاط کنند.

رفیعی همچنین از وزش باد نسبتا شدید خبر داد که در برخی نقاط سبب گردوخاک می‌شود و کیفیت هوا را کاهش می‌دهد .

وی افزود: امروز این شرایط در استان‌های خوزستان، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، تهران، البرز و سمنان وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بیشینه دمای تهران امروز به ۲۴ درجه خواهد رسید و کمینه دما هم به ۱۴ درجه رسید.