شناسهٔ خبر: 133024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

اجماع ملی برای کاهش تلفات جاده ای

اجماع ملی برای کاهش تلفات جاده ای نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار تلفات مردمی تصادفات کشور پس از بیماران قلبی و عروقی قرار گرفته و براین اساس سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور جان خود را از دست می دهند که اندازه یک جنگ است لذا اجماع ملی برای رفع این مشکل شکل گرفته و نگاه دولت و اهتمام کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در همین راستا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، در آیین تجلیل و قدردانی از دست اندرکاران ایمنی و حمل و نقل جاده ای استان کرمان محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه سه عامل جاده، خودرو و راننده اصلی ترین عوامل تصادفات جاده ای هستند گفت: اقدامات دستگاه ها در این حوزه بسیار اهمیت دارد اما انحراف جدی در میزان منابع و مصارف در دستگاه ها وجود دارد و باید در راستای کاهش تلفات و خسارات های این حوزه اقدام کنیم.

پورابراهیمی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس تعدیل قیمت خودرو را برنامه ریزی کرد، ضمن آنکه کیفیت خوردو در کاهش خسارت مالی و جانی تاثیرگذار است.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات جاده ای را در بودجه ۴۰ درصد افزایش دادیم گفت: تخصیص راهداری به ۷۰ درصد رسیده که در کل دستگاه ها بالا ترین است.