شناسهٔ خبر: 133043 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان چالوس:

شناسایی مناطق مستعد ریزش سنگ و ایمن سازی جاده کندوان در دست اجراست

جاده چالوس رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان چالوس اظهار کرد: بعد از شناسایی مناطق مستعد ریزش سنگ در محور کندوان عملیات گسترده ایمن سازی در محور مذکور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، مهدی صفایی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان چالوس خاطرنشان ساخت: جاده کوهستانی کرج- چالوس از مسیرهای پرتردد و پرحادثه کشور محسوب می شود، طول این مسیر حدود ۱۶۲ کیلومتر است که نیمی از آن در استان البرز و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان مازندران قرار دارد.

وی ضمن ارائه این مطلب گفت: از آنجایی که محور چالوس حساس و مهم به شمار می‌رود، این محور نیازمند اهتمام و توجه بیشتری است.

وی ادامه داد: در سال جاری دو مرحله محور چالوس بسته و عملیات لق گیری انجام شد، افزود: باید کارهای اساسی‌تری برای ایمن سازی محور چالوس انجام شودکه با گرفتن پیمانکار نسبت به انجام فنس کشی، نصب گالری و همچنین اجرای گاردبلوک کنار جاده نسبت به ایمن سازی محور اقدام می ‌شود.

 صفایی افزود: وضعیت تردد در این جاده در ایام تعطیلات به گونه ای است که حجم انبوهی از خودروها از آن این جاده عبور می کنند.

وی محور مواصلاتی کندوان را یکی از راههای مهم ارتباطی غرب مازندران با با پایتخت دانست و بیان کرد: ارتقاء این محور مواصلاتی با قدمتی بالای ۷۰ سال ، در حال انجام است که در آینده شاهد تحقق این موضوع مهم خواهیم بود.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چالوس بهره گیری از روش‌های مدرن و پیشرفته را از اولویت های کاری وزارت راه و شهرسازی دانست و اظهار کرد: با توجه به مثبت ارزیابی کردن این عملیات، امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد چنین عملیاتی در دیگر محورهای مواصلاتی کوهستانی استان باشیم.

وی تاکید کرد: رانندگان لطفاً برای جلوگیری از حوادث احتمالی با مامورین پلیس راه و راهداری همکاری کنند.